komite 01تورکمن نیوز- اخبار گلستان: نمایشگاه دستاوردهای اشتغال و توانمندی کارآفرینان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در پارک شهر گرگان گشایش یافت.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، ابراهیم باغبانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان در مراسم افتتاح در نمایشگاه دستاوردهای اشتغال و توانمندی کارآفرینان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان اظهار داشت: این نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان را در غرفه‌های مختلفی مانند ظروف چدنی، سبزی خردکنی و سبزیجات، پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ، فرآورده‌های نیشکر، هنر تزئینی و تزئینات آشپزخانه، طرح‌های خیاطی و بافندگی، کیف و چرم، دستی‌دوزی، روتختی، سفالگری و قلم‌زنی روی مس در معرض دیدم عموم قرار داده است.

وی افزود: در حوزه اشتغال، اعتبار ابلاغیه اولیه امداد استان گلستان حدود 55 میلیارد تومان بود که تا امروز 40 میلیارد تومان آن، با مجموع منابع بانکی، تخصیص‌یافته که با هماهنگی بانک‌ها 32 میلیارد تومان آن در شهرستان‌ها توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان تصریح کرد: باغبانی در شهرستان‌ها کار جذب اعتبارات اشتغال‌زایی خوب پیش رفته و تلاش می‌کنیم مابقی اعتبارات اشتغال‌زایی را نیز تا پایان سال و یا ابتدای سال آتی  جذب کنیم.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی 3 هزار و 395 نفر از  مددجویان تحت پوشش استان در سال جاری تصریح کرد: از ابتدای امسال، 2 هزار و 295 نفر از مددجویان با دریافت تسهیلات بانکی، 481 نفر به‌وسیله منابع امداد و 619 نفر نیز در حوزه کاریابی مشغول به کار شدند که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

باغبانی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال درمجموع 376میلیارد و 215میلیون ریال برای خانواده‌های تحت پوشش درزمینهٔ اشتغال‌زایی و توانمندسازی هزینه شد که بیشتر اعتبارات هزینه شده با 22 درصد مربوط به بخش کشاورزی و دام‌پروری بوده است.

وی بابیان اینکه از تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی اجراشده، 53 درصد برای مردان و مابقی برای بانوان بوده است گفت: 55 درصد از مشاغل ایجادشده نیز در مناطق شهری و بقیه در روستاها بوده است.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به سایر فعالیت‌های انجام‌شده در بخش اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش افزود: با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان از ابتدای امسال حدود 4هزار نفر از افراد تحت پوشش دوره‌های حرفه‌آموزی را گذرانده و با همکاری اداره‌کل کار و امور اجتماعی استان نیز 11 میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری جهاد کشاورزی استان بهره‌برداری از اراضی شیب‌دار برای 38 خانوار تحت پوشش اجراشده است گفت:  توسعه گیاهان دارویی از برنامه‌های کمیته امداد استان درزمینهٔ اشتغال‌زایی است.

باغبانی همچنین احیاء صنعت فرش را به‌عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های اشتغال‌زایی برشمرد و خاطرنشان کرد: صنعت فرش در حوزه مددجویی تعطیل‌شده بود که با احیاء آن، دوره‌های آموزش بافت فرش برای 500 نفر از افراد تحت پوشش برگزار شد که حدود 200 نفر از آن‌ها مشغول به‌کار هستند.

وی تأکید کرد: کارگاه بافت فرش در شهرستان آق‌قلا فعالیت خود را آغاز کرده و تعدادی از مددجویان درآن‌واحد مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح استعدادیابی مددجویان تحت پوشش خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح یک‌صد پرسشگر آموزش‌دیده‌اند و از این هفته کار اجرای طرح استعدادیابی برای 50 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

 

 

مطالب مرتبط:

قزاقستان میزبان هیات اقتصادی گلستان

هشدار هواشناسی گلستان در مورد احتمال وقوع سیل ناگهانی در نوا

بهره‌برداری از یک پروژه تعاون روستایی گلستان

523 وکیل در استان گلستان فعالیت دارند

برنامه‌های مرزبانی استان گلستان در هفته ناجا

برداشت یک میلیون و 37 هزار تن گندم از مزارع گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram