sadhaye ab golestan 01تورکمن نیوز- اخبار گلستان: مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: از ظرفیت ۳۰۰ میلیون متر مکعبی ۱۴ سد مخزنی استان گلستان در سال جاری ۱۱۰ میلیون متر مکعب یعنی معادل ۳۷ درصد آب‌ها آبگیری شده است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی تورکمن نیوز، یحیی لطفی ظهر امروز در جلسه توزیع آب سدهای گلستان اظهار داشت: از ظرفیت 300 میلیون متر مکعبی 14 سد مخزنی استان در سال جاری 110 میلیون متر مکعب یعنی معادل 37 درصد آب‌ها آبگیری شده اما هنوز 63 درصد حجم آب سدهای استان خالی است که نسبت به سال گذشته شرایط مطلوب‌تری داریم.

وی افزود: براساس آخرین آمار و اعداد شرایط بارندگی استان گلستان از ابتدای سال آبی شرایط خوبی بوده و عملکرد نسبت به درازمدت نیز مثبت بوده است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای استان گلستان تصریح کرد: افزایش بارندگی‌ها هر چند سبب افزایش و بهبود نسبی آب سطحی و تغذیه آّب زیرزمینی شده اما خشکسالی هیدرولوژی مرتفع نشده و روان‌آب رودخانه‌ها نسبت به آمار دراز مدت کاهش و در آبخوان‌های استان هنوز با کسری مخزن مواجه هستیم.

لطفی با اشاره به بارش 313 میلی متری باران از ابتدای سال آبی جاری گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 313 میلی‌متر باران در استان باریده که 68 درصد نسبت به سال گذشته و 28 درصد نسبت به دراز مدت افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حجم آب‌دهی ایستگاه‌های هیدرومتری استان گلستان بهبود پیدا کرده، گفت: از این نظر هنوز به شرایط نرمال نرسیده‌ایم.

لطفی با بیان وضعیت آب سدهای استان گفت: سطح پیشنهادی آب مورد نیاز غلات تعاونی‌های 6 گانه سد گلستان و بوستان تا این زمان 2650 هکتار و در سد وشمگیر حدود 10 هزار هکتار است که لازم است مدیران عامل تعاونی و نمایندگان کشاورزان برای عقد قرارداد مراجعه کنند.

وی درباره وضعیت پرورش‌دهندگان غیرمجاز ماهی در مسیر سد گلستان تا وشمگیر گفت: همه تلاش ما این است که به موضوع کشاورزی خدشه وارد نشود و از طریق مراجع قضایی نیز پیگیر برخورد با آب بندان‌ها و استخرهای غیر مجاز پرورش ماهی هستیم.

معاون بهبود تولید دانه های گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان هم در این جلسه با اشاره به شرایط مناسب کشت‌های پاییزه مانند گندم، جو و کلزا در استان گلستان گفت: فنولوژی رشد این گیاهان نسبت به سال گذشته شرایط بهتری دارد و باید نسبت به آبیاری به موقع این محصولات اقدام شود.

سهراب سهرابی تصریح کرد: با توجه به اینکه مزارع گندم و جو در محدوده سدهای استان در مراحل مختلف ساقه رفتن و آغاز بولتینگ بوده و مزارع کلزا در مراحل گلدهی و غلاف‌دهی است و تحویل آب به کشاورزان و تعاونی های تولید در محدوده کلیه اراضی سدها و آب بندان‌ها 10تا 20 اسفند ماه پیشنهاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا
https://telegram.me/TurkmensNews
براي عضويت کليک و جوين کنيد

 

مطالب مرتبط:

ثبت دو زلزله خفیف در غرب گلستان

افتتاح ۱۴ مرکز و مجتمع خدمات بهزیستی در گلستان

پیش بینی تولید بیش از 1500 تن میگو در گلستان

شناسایی 57 واحد تولیدی و صنعتی مشکل‌دار در گلستان

اختتامیه مرحله مقدماتی مسابقات قرآني بهاردر بهار ويژه فرزندا

مهار آتش‌سوزی‌های موردی جنگل‌های کردکوی در غرب استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram