bikari 3oاخبار گلستان-تورکمن‌نیوز:  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه نزدیک به ۴۰۰ هزار کارگر شناخته شده در استان داریم، گفت: در سال گذشته حدود ۵ هزار کارگر در گلستان از کار اخراج و بیکار شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  سعید مازندرانی ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران از فعالیت یک کارخانه بازیافت کاغذ روزنامه در استان گلستان خبر داد و اظهار داشت: این کارخانه با تکنولوژی روز دنیا برای بازیافت کاغذ روزنامه در استان گلستان فعالیت می‎کند.

وی با بیان اینکه این کارخانه از سال 1395 فعالیتش را آغاز کرده و نزدیک به 100 نیرو شاغل دارد، تصریح کرد: این تکنولوژی نیاز دارد که کاغذها را رنگ‌زدایی کند و نوشته‎ها را پاک کند و سرب‎هایش را بگیرد و تکنولوژی نویی است.

مازندرانی تاکید کرد: این کارخانه با گمنامی در استان گلستان فعالیت می‎کند و بخشی از نیاز کاغذ روزنامه را در کشور تامین می‎کند.

وی خاطرنشان ;رد: تیم قرآنی کارگری ما در کشور منتخب شده و برای مسابقات کشوری فردا اعزام خواهیم کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: درسال 1394، 7 هزار و 163 شکایت در استان گلستان داشتیم که این شکایت‎ها در سال 1395 به 6 هزار و 823 مورد کاهش پیدا کرده است.

در سال 94 بیش از 5 هزار و 800 اخراجی داشتیم

مازندرانی اظهار داشت: در استان 5 هزار و 800 اخراجی در سال 1394 داشتیم که در سال 1395 این اخراجی‎ها 800 مورد کاهش پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: 650 میلیارد تومان به صورت مستقیم و کارگروه رفع موانع تولید به کارخانه‎های صنعتی و تولیدی تسهیلات اعطاء شد و این موضوع سبب کاهش اخراج کارگران در استان گلستان شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: 45 درصد آرای سازشی در اختلافات و شکایات کارگری و کارفرمایی را در استان گلستان داریم که از میانگین کشوری بالاتر است.

مازندرانی با بیان اینکه نزدیک به 4 هزار نفر را تحت پوشش بیمه بیکاری در استان داریم، افزود: افرادی که فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند و اخراج می‎شوند، تلاش می‎کنیم از طریق ارائه تسهیلات اشتغال برایشان شغل ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: 3هزار و 223 نفر که به صورت غیرقانونی از بیمه بیکاری استفاده می‎کردند را شناسایی کردیم و جلوی تخلف آنها را گرفتیم.

بیش از 150 هزار  کارگر در استان گلستان بیمه ندارند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: 500 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان گلستان داریم که در زیر مجموعه این تشکل‎ها 250 هزار کارگر بیمه شده تامین اجتماعی داریم و به صورت غیررسمی نزدیک به 400 هزار نفر کارگر در استان گلستان شناخته می‎شوند.

مازندرانی با بیان اینکه بیش از 150 هزار نفر از کارگران استان گلستان بیمه ندارند، افزود: وضعیت استان ما از نظر استاندارهای روحی و روانی در بخش کارگری مناسب نیست و طرحی تحت عنوان کاجی در نظر گرفته شده و واحدهای کارگری را شناسایی کردیم و از طریق بروشورها و فیلم‎ها مسائل مربوط به اعتیاد و روانی را آموزش می‎دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کارت اعتباری فروش را در استان گلستان تا سقف 50 میلیون تومان از طریق بانک توسعه تعاون برای تعاون روستایی در نظر گرفتیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان 55 مسابقه ورزشی را برای کارگران در سطح استان گلستان در سال گذشته برگزار کردیم، افزود: تاسیس خانواده‎های بهداشت کارگری، برگزاری دوره آموزشی برای یک هزار کارگر گلستانی، ارائه بیمه بیکاری برای 7 هزار و 897 نفراز کارگران استان از جمله خدمات و برنامه‎هایی بود که در سال گذشته داشتیم.

مازندرانی با بیان اینکه در سال گذشته 10 هزار و 40 نفر ثبت‌نام شدند که بیش از 50 درصد آنها دارای تسهیلات دانشگاهی هستند، افزود: نوع درخواست اشتغال و انتظارات اشتغال این افراد برای کارمندی و پشت میز‎نشینی معضلی برای ما به وجود آورده که نیاز به فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت خانم‎ها در بخش اشتغال افزایش یافته، افزود: در سال 1390 میزان مشارکت خانم‎ها بیش از 20 درصد نبوده اما امروز به بالای 35 درصد رسیده است.

12 هزار شغل در استان گلستان ایجاد شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: 4 هزار و 777 نفر در سال گذشته از طریق موسسات کاریابی توانستند مشغول به فعالیت شوند.

مازندرانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 12 هزار شغل در استان گلستان ایجاد شده و این جدا از تسهیلات و وام‎های خود اشتغالی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته 38 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال و ازدواج در استان گلستان تسهیلات ارائه کردیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: نزدیک به 3.5 درصد نرخ مشارکت در استان گلستان افزایش پیدا کرده است، افزود: نرخ بیکاری در سال گذشته 12.6 درصد بوده و اگر بخواهیم این نرخ را ثابت کنیم باید 8 هزار شغل ایجاد کنیم و اگر بخواهیم یک درصد این میزان را کاهش بدهیم باید 8 هزار شغل دیگر ایجاد کنیم.

مازندرانی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که 16 هزار شغل در استان گلستان ایجاد کنیم، افزود: سهم دستگاه‎ها از میزان اشتغال مشخص کردیم و در حال برنامه‎ریزی میزان تسهیلات و نوع ارائه آن هستیم.

وی با بیان اینکه 19 درصد اشتغال ناقص در استان گلستان داریم، افزود: صنایع مادر در استان گلستان کم داریم و اگر این صنایع ایجاد شود می‎توانیم نرخ اشتغال ناقص را در استان گلستان کاهش دهیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه تسهیلات اشتغال ما در استان پراکنده است، افزود: در بازدیدهایی که داشتیم متاسفانه تحقق اشتغال در بخش خانگی کمتر از 30 درصد بوده و 70 درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در بخش‎های دیگر به جز اشتغال ایجاد می‎شود./تسنیم

مطالب مرتبط:

دومین المپیاد ورزشی گلستان با حضور دو هزار و ۵۰۰ ورزشکار در

گرگان میزبان جشنواره پاییز هزار رنگ

طرحی برای از بین بردن ۹۰ هزار شغل

۹۲ هزار مسافر و گردشگر در مدارس استان گلستان اسکان یافتند

بازدید بیش از 32 هزار زائر و گردشگر از مجموعه زیارتی خالدنبی

معاون جهادکشاورزی گلستان: ۴۰۰ هزار هکتار گندم در استان گلستا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram