raisdadgostari 21fاخبار گلستان-تورکمن‌نیوز:  رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: استان گلستان به نسبت جمعیتی در رتبه یک جُرم توهین در کشور قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل از نیلکوه هادی هاشمیان در مراسم تودیع و معارفه دادستان گالیکش در کانون شهید محمدباقر اداره آموزش‌وپرورش این شهرستان گفت: آحاد جامعه باید برای حفظ وحدت همت گمارند و استان گلستان الگوی وحدت است.

وی افزود: کسانی که به دلایل مختلف دنبال آن هستند حفظ وحدت در جامعه را با خدشه روبرو کنند در خط ولایت قرار ندارند.

هاشمیان با اشاره به وظایف دادستان‌ها برای پیشگیری و پیش‌بینی جرائم گفت: عین حالی که دادستان‌های باید پاسخگو باشند باید از دستگاه‌های مختلفی که در نظام فعالیت می‌کنند نیز مطالبه گر باشند.

به گفته رئیس‌کل دادگستری گلستان این استان در برخی از جرائم به نسبت جمعیتی در رتبه بالایی در کشور قرار دارد. یکی از این جرائم توهین است که گلستان جایگاه نخست کشوری را دارد و ایراد ضرب که در جایگاه نخست قرار داشته اینک در جایگاه هشتم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه قباحت برخی جرائم در جامعه از بین رفته و هنجار و ناهنجار جابجا شدن است گفت: حدود یک‌میلیون و 900 هزار نفر در استان گلستان سکونت دارند. سال 95 به‌جز پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف، 300 هزار پرونده ورودی به دادگستری‌های استان گلستان داشتیم. با فرض اینکه هر پرونده سه نفر را درگیر کرده باشد سال گذشته نیمی از مردم استان درگیر پرونده‌های قضایی بوده‌اند.

هاشمیان تصریح کرد: این در حالی است که میزان پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا گلستان در سال 95 نسبت به سال قبل از آن 20 هزار پرونده کاهش‌یافته است.

به گفته وی در تمامی دادسراها و دادگستری‌های استان واحدهای صلح و سازش دایر شده است و سال گذشته 50 درصد پرونده‌های ارجاعی به آن به صلح و سازش انجامیده است.

وی خاطرنشان ساخت: سال 95 در محاکم قضایی گلستان علاوه بر رسیدگی به 300 هزار پرونده ورودی برای قریب 11 هزار پرونده‌ای که از سنوات گذشته بر زمین‌مانده بود نیز رأی صادرشده است.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان در این آیین ضمن تکریم از «عبدالحمید کریمی» دادستان عمومی و انقلاب پیشین گالیکش وی را به سمت ریاست دادگاه کیفری یک شرق گلستان در شهرستان گنبدکاووس منصوب و «عباس عرب» که به گفته وی از قضات علمی و بااخلاق گالیکش بوده است را به‌عنوان دادستان جدید گالیکش منصوب کرد.

فرماندار گالیکش نیز در این آیین گفت: بخش اعظمی از امنیت و آسایش که امروز در جامعه داریم مدیون قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

حسن خسروی افزود: ازنظر من شاغلین قوه قضاییه با توجه به خطرات و آسیب‌هایی که در جامعه احساس می‌کنند مانند رزمندگی دفاع مقدس همیشه در خط مقدم و جبهه به سر می‌برند.

مطالب مرتبط:

مجازات ۲ جوان ۲۱ و ۲۳ساله که به چندزن تجاوز کردند

۱۱۱ داوطلب انتخابات شوراهای گلستان انصراف دادند/ ۳۰۵ داوطلب

ژاپنی‌ها در پیش‌بینی گرد و غبار خوزستان با ایران همکاری می‌ک

آرامش به شورای شهر گرگان بازمی‌گردد

ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان ؛مهمترین اولویت استان در حضور صن

پیش بینی افزایش 100 درصدی پایگاه های خبری در استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram