Hoghogh Shahrvandi 30 Bاخبار گلستان-تورکمن‌نیوز: دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: آسیب شناسی علت آمار بالای طلاق در گلستان با هدف تقویت بنیه‌های خانواده، این جامعه مهم و تاثیرگذار در فرآیند توسعه کشور و استان ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، الهام امین‌زاده روز شنبه در همایش حقوق شهروندی و رونمایی از منشور حقوق شهروندی در گرگان اظهار کرد: هم اکنون براساس آمارها، از هر شش ازدواج گلستانی‌ها یک مورد منجر به طلاق می‌شود که بخش عمده این جدایی‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد.
وی بیان کرد: اجباری شدن آموزش‌های پیش از ازدواج در گلستان از جمله راهکارهای موثر است که از چندی قبل اجرای آن آغاز شده و امیدواریم در بلند مدت نتیجه استمرار در نهادینه کردن آن، کاهش آمار طلاق در استان باشد.
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: برخورداری از خانواده‌ای سالم و امن، حق همه شهروندان است که جدا شدن یکی از والدین در میانه‌های راه زندگی مشترک، این خانواده با ثبات را دچار مشکل و فرزندان را با آسیب‌‌های فراوان روحی مواجه خواهد کرد.
دکتر امین‌زاده راه‌اندازی بازارچه دائمی برای عرضه توانایی و محصولات تولیدی بانوان گلستانی را ضروری دانست و گفت: فرهنگ اشتباهی در جامعه رواج یافته که گمان می‌کنند رویای همه دختران جوان در استخدام دولتی و کارمند شدن خلاصه می‌شود که باید این فرهنگ اصلاح شود.
وی ادامه داد: در نتیجه استخدام زنان در ادارات، بسیاری از توانمندی‌ها و هنرهای آنان از بین رفته و فراموش می‌شود که می‌توان با تغییر نگاه جامعه و حمایت هر چه بیشتر از زنان فعال در عرصه‌های اجتماعی و تولیدی این باورها را تغییر داد.
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: راه‌اندازی بازارچه دائمی عرضه محصولات تولیدی زنان در شهرهای استان بخشی از این کمک‌ها و برنامه‌ریزی‌ها است که می‌تواند منجر به ایجاد انگیزه بیشتر در بانوان هنرمند و مستعد گلستانی شود.

* ضرورت اجرای کامل حقوق شهروندی
الهام امین‌زاده در ادامه بر لزوم اجرای کامل منشور حقوق شهروندی در کشور اشاره کرد و گفت: اجرای کامل قوانین این منشور ،یکی از نیازهای اصلی و مورد تقاضای مردم در رسیدن به خواسته‌های بحق و نیازهای زندگی شهروندی است.
وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که مردم در مسیر انجام امور خود با آن روبرو هستند، گیر و دارهای فراوان دستگاه‌های اداری و وارونه شدن چرخه ارباب رجوع و کارمند در ادارات است.
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: ارباب رجوع واژه ای برای تکریم مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های دولتی و لزوم انجام سریع و بدون منت کارها است ،اما در عمل آنچه مشاهده می‌شود، التماس فراوان مردم به کارمندان برای انجام وظیفه ذاتی دستگاه‌ها و تعظیم چند باره پس از پایان فرایندهای اداری است.
امین‌زاده بیان کرد: یکی از دلایل این اتفاقات، ناآگاهی مردم از حقوق قانونی است و منشور حقوق شهروندی اعمال بی‌طرفانه قوانین و مقررات است./ایرنا

مطالب مرتبط:

تحت درمان بودن 16 هزارو 500 معتاد در مراکز ترک اعتیاد گلستان

کاهش 42 درصدی بارش سال آبی جاری در گلستان

چهل پروژه راهسازی در استان گلستان اجرا می‌شود

کمک فضای مجازی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری گلستان

فرسودگی 30 درصد شبکه توزیع آب شهرهای گلستان

انسداد 260 حلقه چاه غیرمجاز در گرگان و آق‌قلا برای حفظ منابع

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram