Sarmaye Gozari 27 Bاخبار گلستان-تورکمن‌نیوز: هیات سرمایه‌گذاری کشور قزاقستان در سفر به گلستان جهت آشنایی از ظرفیت‌ها و پروژه‌های شیلاتی و بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این بخش نشستی با مدیرکل شیلات استان برگزار کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سید‌جواد‌ قدس‌علوی مدیرکل شیلات گلستان در این دیدار گفت: گلستان با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناسب، از نظر فعالیت‌های شیلاتی در ایران شرایط ممتازی دارد و تمام فعالیت‌های مرتبط با موضوع شیلات اعم از پرورش میگو، ماهیان خاویاری، گرمابی، سردابی، پرورش و تکثیر ماهیان زینتی و پرورش زالو در استان انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: هم اینک سطحی بالغ بر 6/6 هزار هکتار از زمین‌های استان زیر کشت محصولات شیلاتی است که 21 هزار و 500 تن تولید در سال جاری دارد و در افق 1404، تولیدی بالغ بر 60 هزار تن در برنامه کاری شیلات گلستان قرار دارد.
قدس‌علوی با بیان اینکه زنجیره کامل فعالیت‌های شیلاتی در داخل استان انجام می‌شود ،تصریح کرد: چرخه تولید محصولات شیلاتی در قالب تمام فعالیت‌ها از تکثیر و پرورش گرفته تا بسته‌بندی و عمل‌آوری در داخل استان انجام می‌گیرد.
وی همچنین گفت: در سال جاری، 1125 تن میگو در سطح مفید 388 هکتار در استان برداشت شد.
به گفته وی؛ طبق برنامه‌ریزی‌ها در پرورش‌ماهی در قفس 200 تن، ماهیان گرمابی 19 هزار تن از گونه‌های مختلف، ماهیان سردابی بالغ بر 750 تن، ماهیان زینتی بالغ بر 3 میلیون قطعه، ماهیان خاویاری بالغ بر 200 تن و در مجموع حدود 21 هزار و 500 تن در حوزه شیلات استان در سال جاری تولید شده و یا خواهد شد.
مدیر کل شیلات گلستان یادآور شد: بعضی از محصولات استان در کشور و خاورمیانه منحصربفرد است، مثل میگو و ماهیان خاویاری که با توجه به کیفیت آن ،مشتریانی در داخل و از کشورهای خاورمیانه دارد.
وی همچنین گفت که تکثیر بعضی از گونه‌های مختلف بچه ماهیان خاویاری در استان گلستان انجام و به سراسر کشور ارسال می‌شود.
سرمایه‌گذار قزاقستانی نیز آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری و تبادل اطلاعات در زمینه شیلات و به خصوص آشنایی با تکنولوژی پرورش ماهی در قفس و پن و انتقال این تکنولوژی به کشور قزاقستان اعلام کرد.
هیات سرمایه‌گذاری قزاقستان که دو ماه قبل نیز به استان گلستان سفر کرده بودند در سفر یک‌ روزه اخیر خود از پروژه‌های مختلف شیلاتی اعم از پرورش میگو، ماهیان سردابی، ماهیان خاویاری، پرورش ماهی در قفس و پن و واحدهای عمل‌آوری بازدید کرد./ایرنا

مطالب مرتبط:

واژگونی پراید در جنگل گلستان

142 پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر افتتاح می‌شود

سن بازنشستگی افزایش می‌یابد

رشد ۱۲۰درصدی فروش محصولات صنایع دستی در جشنواره اقوام گلستان

۱۰ واقعیت جالب و باورنکردنی در مورد زندگی مغول‌ها در دوران چ

۱۲ نفر کشته /وقوع ۲۰۵ تصادف طی خرداد ماه در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram