Farsh 28Dayاخبار گلستان-تورکمن‌نیوز: مدیر عامل اتحادیه فرش دستباف استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار درآمد ارز از صادارات فرش دست باف عاید استان گلستان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، ابوالفضل ابطحی اظهار داشت: بافندگان گلستانی از ابتدای امسال تاکنون بیش از 23 هزار و 400 مترمربع فرش بافته‌اند که از این میزان 13 هزار و 600 مترمربع آن صادر شد.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف استان گلستان تصریح کرد: صادرات این میزان فرش استان گلستان بیش از یک میلیون و 600 هزار دلار ارزآوری برای استان داشته است.

وی اظهار داشت: کشورهای آلمان، سوئیس، آفریقای‌جنوبی و مکزیک مقصد فرش‌های دست‌باف استان گلستان است و سیاست ما در تولید فرش انبوه نیست بلکه ما تولید فرش با خواست مشتری و مشتری‌پسند را دنبال می‌کنیم.

ابطحی تصریح کرد: استان گلستان در تولید فرش باکیفیت در کشور جایگاه خوبی دارد و هر روز بر کیفیت فرش صادراتی گلستان افزوده می‌شود اما یک مشکل اساسی در این بین وجود دارد و آن استفاده از پشم‌های نامرغوب و رنگ‌های بی‌ثبات است که لطمه فراوانی به این هنر باارزش ایرانی وارد می‌کند و سفارش‌پذیری را پایین می‌آورد.

مدیرعامل فرش دستباف استان گلستان تاکید کرد: برای رونق این محصول با ارزش صادراتی دولت چند برنامه را در دستور کار خود قرار داده که حمایت از بافندگان با دادن تسهیلات ارزان قیمت، در اختیار بافندگان مواد اولیه و نقشه را قرار می‌دهیم و در مقابل فرش را هم از آنها خریداری می‌کنیم.

ابطحی تصریح کرد: علاوه بر این، بیمه قالی‌بافی را با حمایت دولت در حال انجام است که در آن 20 درصد حق بیمه را دولت و بافندگان تنها 7 درصد را پرداخت می‌کنند و در کنار آن کلاس‌های آموزشی برای ارتقاء مهارت قالی‌باف را در برنامه داریم./تسنیم

مطالب مرتبط:

در استان گلستان ۶۰ هزار تن سیلوی فلزی در بخش دولتی به بهره

آیت‌الله نورمفیدی تاکنون پیشتاز شمارش آرای انتخابات خبرگان د

همایش گرامیداشت روز ورود آزادگان در شهرستان گنبدکاووس برگزار

افزایش 25درصدی صادرات استان گلستان

جمع‌آوری ۶۰۰ میلیون ریال کمک برای آزادی زندانیان غیرعمد در گ

نظارت بر فرآیند خرید گندم در استان گلستان افزایش می‎یابد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram