Gazاخبار گلستان- تورکمن‌نیوز: همایش طب پیشگیری و ارتقای سلامت ویژه کارکنان و اعضای خانواده گازگلستان با حضور دکتر غلامرضا روشندل از دکترای تخصصی اپیدمیولوژی سرطان و مسئول برنامه ثبت ملی سرطان ایران و استان گلستان و دکتر خاندوزی متخصص انکولوژی و رادیوتراپی و از اساتید مطرح این رشته بعنوان سخنرانان همایش در محل سالن اجتماعات شرکت برگزارگردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز؛ این همایش یک روزه که با هدف افزایش سطح آشنایی همکاران و خانواده های آنان در ارتباط با پیشگیری از بیماری سرطان و ارتقاء  سطح سلامت  پرسنل گازگلستان برگزارشد که با استقبال خوبی همراه بود.

 در ابتدای این همایش دکتر خاندوزی متخصص انکولوژی و رادیو تراپی با بیان اینکه تشخیص به موقع کلید سلامتی است ،پیرامون  کلیات بیماری سرطان مطالبی را ارائه نمود .

در ادامه نیز دکتر روشندل بعنوان سخنران اصلی برنامه با اشاره به اینکه سرطان یک بیماری قابل کنترل است  مطالب مهمی و کاربردی را در راستای اهمیت بیماری سرطان، وضعیت فعلی سرطان در ایران، برنامه‌ریزی جامع برای کنترل سرطان، شناسایی عوامل بروز سرطان، وظایف سازمان‌ها و نهادهای مسئول در زمینه  کاهش این بیماری، غربالگری، درمان، آموزش و  اطلاع‌رسانی به جامعه  و راه‌های کنترل و پیشگیری از این بیماری خطرناک بیان نمودند.

وی افزود: هر فرد با ایجاد تغییرات مثبت در رفتار و سبک زندگی و اصلاح شیوه‌های زندگی خود می‌تواند عوامل ایجاد سرطان را حذف نماید ضمن اینکه تلاش همه جانبه دستگاه‌ها و نهادها برای آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح به جامعه  و همچنین مقوله غربالگری می‌تواند در پیشگیری از این بیماری بسیار موثر باشد.

مطالب مرتبط:

لزوم وضع قانون برخورد باموتورسواران/تخلف در ورودموتورسیکلت پ

رشد اعتبارات محیط زیست گلستان برای صیانت از جنگل‌ها

یارانه نقدی دی‌ماه امشب در حساب سرپرستان خانوار

باران و سیلاب در گلستان ادامه دارد/هشدار پلیس: اختلال تردد د

حوزه ICT در روستاهای گلستان رشد چشمگیری داشته است/ راه‌انداز

توسعه رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram