Pol Tarikhi AqQalaتورکمن نیوز- اخبار آق‌قلا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای ساماندهی و اجرایی شدن عملیات مرمت پل تاریخی آق‌قلا، 8 هزار میلیون ریال اعتبار تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، ابراهیم کریمی در نشست هماهنگی عملیات اجرایی مرمت پل تاریخی آق‌قلا اظهار داشت: با توجه به اهمیت ساماندهی این اثر تاریخی و برنامه‌ریزی برای به سرانجام رسیدن عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پل تاریخی آق‌قلا، اعتبار 8 هزار میلیون ریال تخصیص یافته است.

وی بر ضرورت همکاری، هم‌فکری و همیاری تمام دستگاه‌های مرتبط برای به سرانجام رسیدن عملیات مرمت و ساماندهی این پل تاریخی تاکید داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: با تخصیص این اعتبار در راستای استحکام‌بخشی، مرمت و بازسازی پل تاریخی، محوطه‌سازی و ساماندهی دیواره‌سازی اطراف پل اقدام خواهد شد و مباحث گردشگری این پل نیز در دستور کار آینده قرار گرفته است.

کریمی همچنین اعتبارات مطالعاتی را نیز برای پل تاریخی ضروری دانست و افزود: با توجه به نوع عملیات اجرایی درخواست می‌شود درصدی از اعتبارات به مطالعه تخصیص یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان نیز در این نشست گفت: عملیات لازم برای بازسازی و ساماندهی پل به چهار دسته استحکام بخشی، مرمت، لایروبی و ساماندهی وزیباسازی تقسیم می شود.

علی نورارنی نیا افزود: برنامه زمان‌بندی و دسته‌بندی در عملیات اجرایی مدنظر باشد تا بتوان از توانمندی دیگر دستگاه‌های اجرایی بهره برد.

پل تاریخی آق قلا به دست شاه عباس صفوی ساخته و در زمان ناصر الدین شاه قاجار، در سال 1285 هجری قمری بدست سلیمان خان صاحب اختیار بازسازی شده که گوناگونی مصالح طاق‌ها، هم از نظر اندازه و هم از نظر رنگ، گواه این مطلب است که در دوره دیگر بازسازی شده و آجرهای قدیمی نیز در بازسازی آن به کار رفته‌اند.

مطالب مرتبط:

تایید کسری ۷ هزار ۵۰۰ میلیارد تومانی منابع یارانه‌های نقدی

خبری بد برای کارمندان "بانک"

تصمیم حاتمی کیا برای مرگ رئیس جمهور

تحلیل فعال اجتماعی و سیاسی بر رفتار سیاسی ترکمن‌ها در حوزه ا

مهلت قانونی شکار پرندگان در گلستان پایان یافت

هیچ ساعت مشخصی برای بازگشت پیکر حجاج اعلام نشده است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram