mobarez aft malakh 01تورکمن نیوز- اخبار گنبد گاووس: مدير جهاد كشاورزي گنبدكاووس از مبارزه با آفت ملخ مراكشي در سطح يكصد هكتار از مزارع و مراتع شمال اين شهرستان خبر داد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، غلامعلي نورا اظهار داشت: مبارزه با آفت موسوم به ملخ مراكشي توسط يك اكيپ با دو دستگاه خودرو از روز شنبه هفته آينده (21 فروردين) درسه منطقه چپرقويمه، آرا قويي و قره دونگ اين شهرستان آغاز مي شود.
وي با بيان اينكه آفت ملخ مراكشي در سطح يكصد هكتار از مزارع و مراتع اين سه منطقه مشاهده شده است، گفت: مبارزه با اين آفت در اين مرحله به صورت شيميايي (محلول پاشي) خواهد بود.
هجوم ملخ هاي مراكشي به مراتع و مزارع شمال گنبدكاووس در محدوده مرز ايران و تركمنستان بيش از 80 سال سابقه دارد و مبارزه با آن هر سال در اواخر فروردين ماه و نمايان شدن اين آفت شروع مي شود.
زيستگاه ملخ مراكشي دراستان گلستان در وسعتي به طول 120 كيلومتر و به عرض 30 كيلومتر از حوالي شهرستان آق قلا تا مراتع و چراگاه هاي شهرستان مرزي مراوه تپه ادامه دارد.
ملخ مراكشي يكي از مهمترين گونه ملخ هاي زيان آور در ايران بوده و در نقاط خشك و نيمه صحرائي كشور مراتع، مزارع غلات و صيفي را مورد حمله قرار مي دهد.
در اسفند 94 مدير جهادكشاورزي گنبدكاووس درجلسه بررسي مبارزه با آفت ملخ در فرمانداري اين شهرستان گفته بود كه بازديدهاي ميداني از مناطق كانوني آفت ملخ كه در سطح يك هزار و 200 هكتار انجام شد، گوياي جمعيت پايين اين آفت درسال زراعي جاري است.
نورا گفته بود: سطح مبارزه با ملخ مراكشي در اين شهرستان از 18 هزار هكتار در سه سال گذشته به 9 هزارو 650 هكتار در سال گذشته كاهش يافت و پيش بيني مي شود در سال زارعي جاري به سه هزارو 500 هكتار بدون در نظر گرفتن احتمال ورود ملخ از خاك كشور تركمنستان به مناطق مرزي شمال گنبدكاووس، برسد.
شهرستان 325 هزار نفري گنبدكاووس با مجموع 160 هزار هكتار اراضي زراعي و باغي كه 60 درصد آن ديم مي باشد از قطب هاي مهم توليدات كشاورزي در استان گلستان است، ضمن اينكه در نواحي شمالي گنبدكاووس 350 هزار هكتار مرتع وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

برای عضویت کلیک کنید

مطالب مرتبط:

اجرای طرح جمع‌آوری مکانیزه زباله به زودی در گنبدکاووس

عظیم جزیده در غم از دست دادن خواهر به سوگ نشست

تشدید برخورد با خرید و فروش آرا در دور دوم انتخابات مجلس در

نامزدی لیلا حاتمی و کریم باقری در انتخابات شوراها

حمایت دختر نوجوان المپیکی تکواندو برای حفظ آمادگی در مسابقات

پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه بین‌المللی امام خم

دیدگاه‌ها  

0 #1 \یشنهادسیدمحمد جعفری 1395-01-21 09:59
سلام مهندس جان باعرض تبریک سال نو خواهش می کنم غیراز سم پاشی راه‌های دیگری جهت مبارزه با ملخ رادرنظر داشته باشید

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram