Tanzanehیادداشت - ترکمن‌نیوز: انتخابات، عرصه سیاست و قدرت در ایران محل تجلی افراد گوناگون است که سبب می شود با هم دیالوگ و گفتگو داشته باشند.

در خلال همین گفتگوها و تبادل افکار و موضع‌گیری‌ها است که خوب و بد افراد مشخص و ظرفیت  و شخصیت آنها هم شناخته می‌شود. به قول شاعر گرانمایه: تا مرد سخن نگفته است... عیب و هنرش نهفته است. در این میان افراد زیادی هستند که خود را قاطی بزرگان کرده خودش را نشان می دهند و تجربه می آموزند تا با اندوخته های خود در آینده به یکی از شخصیتها تبدیل شوند. از جمله آنها دوست ما حاجی قربان طریک  نیروی جوان و فعال  ترکمن صحرا است که در این راه خطیر قدم گذاشته است. او خود را خبر نگار وعکاس و فعال سیاسی و اجتماعی و اصلاح طلب می داند. اما با آداب و رسوم این حرفه ها چندان آشنا نیست.

 در شروع کار با درشت گویی و زبان درازی و هتاکی و بی ادبی با دیگران و مخصوصاً با منتقدان حتی با دوستان خود چهره نا مناسب و نامطلوبی از خود به نمایش گذاشته است. به کار بردن جملاتی مانند منافق، خیانتکار، فرصت طلب،قدرت طلب، گیج و منگ و امثال آن در رسانه های همگانی و فضای مجازی حتی با نام بردن از شخصیتهای مختلف و محترم و نامزد شوراها و نویسندگان و فعالان سیاسی مکنونات قلبی خود را برملا کرده است. این دوست ما حتی آگاه نیست، خبرنگار واصلاح طلب بودن اقتضائاتی دارد که باید رعایت شود. اصلاح طلب بودن تنها به حرف یا رای دادن به نامزدهای اصلاح طلب نیست.علاوه بر آن نباید در حق دوستان حتی در حق مخالفان خود از کلمات رکیک و زشت و زننده استفاده نماید. انتقادات را می شود بدون احساس و هیجان و تندگویی و زبان درازی و همدلانه و دوستانه مطرح کرد. لزومی ندارد انسان همیشه تخت گاز جلو برود و در فکر منکوب کردن مخالفان خود باشد.

بنده به یاد ندارم به ایشان در جایی بی احترامی کرده باشم. اما به یک باره یکی از دوستان مطالب ایشان را در یکی از گروه‌های تلگرامی در مورد من نوشته بود برایم فرستاد که بسیار توهین آمیز بود و فکر می کردم ایشان آنرا تکذیب خواهد کرد ولی نه تنها اینجوری نشد بلکه در جواب من به نوشته ی خود اصرار کرد. بعد چند روزی نوشته های او را در گروه های تلگرامی  در مورد سایر افراد مانند جلیل تاتاری و جلال سیدی و جناب آقپور و قاقا آرخی  دنبال کردم، دیدم موارد توهین آمیز به آنها هم دست کمی از توهین‌های ابراز شده در مورد من ندارد. البته در مورد بی ادبی و هتاکی ایشان حرف‌های زیادی شنیدم ولی دلم نمی خواهد همه ی آنها را در این جا یادآوری کنم. فقط به یک مورد اکتفا می کنم. یکی از دوستان قبلاً در مورد او گفته بود او یک فرد بی ادب وبی نزاکت و هتاک و بد دهن است چون او معتقد بود به فرماندارسابق گنبد جناب حمیدی هم چنین جسارت و درشت گویی را داشته است فرماندار وقت گنبد با اغماض و شرح صدر از کنار آن گذشته است. اوحتی در انتخابات شورای اصلاح طلبان گنبد در سال جاری هم  درمقابل انبوه جمعیت و شخصیت‌های استانی و اصلاح طلب برای نظارت بر انتخابات آمده بودند، با اعتراض‌های بی جای خود چهره واقعی خود را نشان داد.

 بنده در طول نویسندگی خود اتهامات زیادی از قبیل کافر، مرتد، ملحد، بی دین،لامذهب، غرب زده، لیبرال، بی سواد و نداشتن سواد دانشگاهی شنیدم ولی هیچکس به بنده منافق نگفته بود. دلیلش هم این است بنده درهر زمینه ای نیاز بوده شفاف موضع گیری کرده و مطلب نوشته ام. بقیه ی اتهامات را که به من زده است نمی خواهم بشمارم ولی از ایشان یک سئوال دارم که امیدوارم به این سئوال جواب دهند. درست است که بنده یک آدم سخنور، حاضر جواب،زرنگ،زیرک و سیاستمدار نیستم. اما برای شما جای سئوال نیست چطور به قول شما یک آدم گیج و منگ هفته ای دوتا یادداشت مستقل می نویسد و قضایا را با بضائت ناچیزو سواد اندک خود تجزیه و تحلیل می کند؟ بنده در عرض 5 سال پانصد یادداشت مستقل نوشته ام و 95 درصد سوژه ها را هم خودم پیدا می کنم. حالا شما بفرمایید به عنوان یک خبرنگار وعکاس تیزهوش و تیزبین چند یادداشت مستقل و چند گزارش ازمعضلات جامعه تهیه ومنتشر کردید. تا خوانندگان بتوانند بین یک خبرنگارتیزبین و تیزهوش وپر مدعا و یک نویسنده ی گیج و منگ و کم ادعا قضاوت بکنند. بنده به عنوان یک دوست به شما توصیه می کنم آن زبان هتاک و یک وجب بیرون آمده رادرکام بگیرید و گرنه برای شما آبرویی باقی نخواهد گذاشت. بهتر است اول عقل و فکرتان را به کار اندازید و بعد زبان بگشایید این به صواب نزدیکتر است.

خبرنگار: امان محمد خوجملی

مطالب مرتبط:

روحانی سکوتش را در حضور سران قوا شکست

امامان جمعه اهل سنت گنبد کاووس حملات تروریستی تهران را محکوم

قاتلی که در کمتر از 24 ساعت خود را تسلیم کرد

برانکو اشتباهات فنی را پذیرفت

سعادت دنیا و آخرت در گرو اطاعت از رهبری / ایران، فرانسه و ان

زنها این کارها را برای شوهرانشان انجام ندهند!!

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram