Nahal 4 Eاخبار محیط زیست-تورکمن‌نیوز: رئیس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و ذخیره‌گاه جنگلی گلستان از توزیع 700هزار اصله نهال در استان خبر داد و گفت: کار توزیع این نهال‌ها از آذر ماه آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، علی ناصری اظهار کرد: توزیع و کشت نهال در راستای افزایش سرانه فضای سبز و توسعه عرصه‌های جنگلی استان در حال انجام است.
به گفته وی؛ در این پیوند بیش از 300 هزار اصله نهال برای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های گلستان در نظر گرفته شده است که در اختیار شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای روستاها و دستگاه‌های اجرایی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: گونه‌های در نظر گرفته شده برای توسعه فضای سبز شامل انواع سرو، کاج، صنوبر، ون خیابانی، داغداغان، افرا بلوط، اقاقیا، چنار، سپیدار و زیتون تلخ است.
ناصری اضافه کرد که بیش از یکصد هزار اصله نهال نیز در اختیار مجریان طرح‌های جنگلداری به منظور توسعه عرصه های جنگلی قرار می‌گیرد.
به گفته وی؛ در حوزه طرح‌های جنگلداری نیز با نظر کارشناسان از گونه‌های ون جنگلی، افرا، بلوط اوری و بلند مازو، افرا استفاده شده و در عرصه های خلع یدی گونه های سوزنی برگ همراه با گونه‌های پهن برگ مانند نقره‌ای، زربین و بروسیا به صورت تلفیقی کشت می‌شود.
رئیس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و ذخیره‌گاه جنگلی گلستان شعار امسال هفته منابع طبیعی را 'همیار طبیعت باشیم'، بیان کرد و افزود: کاشت نهال با مشارکت مردم نیز انجام می شود تا برای حفظ و حمایت از فضاهای سبز و جنگلی همواره همیار منابع طبیعی کوشا باشند.
هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از 15 تا 21 اسفند است.
در گلستان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع، علاوه بر650 هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت‌هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، 120 کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و حدود 900 واحد مرغداری وجود دارد./ایرنا

مطالب مرتبط:

سخنان مهرورز شهردار اینچه‌برون در مراسم رونمایی نماد مختومقل

گزارش تصویری رزمایش بزرگ فجر انقلاب در شهرستان گنبدکاووس

زلزله ۴.۴ ریشتری در دریای خزر رخ داد

پسروی و ورود فاضلاب شهری به دریای خزر، علت بوی تعفن در ساحل

برنامه 95 بخش صنعت گلستان تقویت تولید داخل و افزایش صادرات

برخورد پراید و کامیون در جاده گمیشان دو کشته برجای گذاشت+عکس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram