Ali Bayati 5 Bاخبار محیط زیست-تورکمن‌نیوز:  مستشاران یکی از شعب دادگاه تجدید نظر گلستان، حکم حبس اعضای یک تیم 5 نفره از شکارچیان غیرمجاز را به دو سال یادگیری حرفه محیط‌بانی تبدیل کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان روز سه شنبه اظهار داشت: این شکارچیان غیرمجاز حین اقدام به شکار پرندگان و با حضور به موقع ماموران در یکی از شهرستان‌های شمالی استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده و در ادامه محکوم به حبس شدند.
علی بیانی افزود: براساس آرای صادره از سوی دادگاه بدوی و تجدید نظر استان در این پرونده اتهام شروع به شکار نامبردگان و همچنین تمرد نسبت به احدی از مامورین از سوی قضات محرز تشخیص داده شد، اما به دلیل صرف نظر مامور مربوطه و جمیع شرایط پرونده ،مستشاران یکی از شعب دادگاه تجدید نظر ،حکم حبس دادگاه بدوی را به مدت دو سال تعلیق کردند و این شکارچیان غیرمجاز ملزم به یادگیری محیط بانی شدند.
در دادنامه صادره رای بدین شرح تقریر شده است که محکومان می بایست در طول دو سال و با هماهنگی مدیرکل محیط زیست گلستان و با نظارت قاضی اجرای احکام ،در هر ماه به مدت سه روزنسبت به فراگیری حرفه محیط بانی و نیز شرکت در دوره های خاص آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست در راستای آگاهی از آسیب های شکار غیرمجاز بر طبیعت و حیات وحش؛ شرکت کنند.
بیانی از صدور آرای سبز قضایی استقبال کرد و افزود: این آرا در توسعه فرهنگ حفظ محیط زیست در سطح جامعه موثر خواهد بود
اجرای مجازات‌های جایگزین حبس یکی از ظرفیت‌های قانون مجازات اسلامی بوده که در راستای توسعه فرهنگ عمومی و ترویج اقدامات و مشارکت‌های زیست محیطی صورت می‌گیرد.
گلستان از معدود تنفس گاه‌های گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران است؛ این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسئولان محیط زیست 1444 گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان‌گذرانی و بعضا زاد و ولد دارند./ایرنا

مطالب مرتبط:

خرید تضمینی پنبه درگلستان از امروز آغاز شد

یاداشت‌ها و نامه‌های پراکنده زنده یاد بهمن طعنه

شناسایی ۱۶ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان گلستان

انتقاد‌ وزیر اقتصاد‌ و دارایی از تد‌اوم فعالیت موسسات پولی غ

تدوین طرح جامع سیل درگلستان

مهندس حمیدی: حضور مقتدرانه یا برنامه ای مدون برای مبارزه با

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram