×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 713

gh aghتوركمن نيوز- قوجق‌قلي آق: گرچه احساس تكليف كرده كانديدا شدن در انتخابات سنگين است و بستگي به پارامترهاي مختلف در فضاي گوناگون جامعه دارد، ولي اگر منطقي و مستدل تصميم‌گيري شود، مسير مثبتي را طي كرده به هدف تعالي به نفع عموم خواهند رسيد. اما:

1- اگر تجربيات انتخابات‌هاي گذشته را بدقت بررسي كنيم مي‌بينيم بعضي كانديداها تا دقيقه نود، با اينكه رد صلاحيت شده‌اند مردم را مهار كرده از رأي دادن باز مي‌دارند همچون، برمك اگر فقط به فكر خودش نبود، ميتوانست هوادارانش را به سنگين شدن وزنه رأي كانديدا پر رأي هدايت كند.
2- بعضي كانديداها با رد صلاحيت شدن، توقع تاييد دوباره را دارند ولي وقتي در استان هم بنا به دلايلي نتيجه منفي مي‌گيرند نوميده شده، در سكون بسر برده غيرفعال مي‌شوند چون خودش در ميدان بازي نيست به نفع عموم حركاتي انجام مي‌دهند كه اين واكنش دو نتيجه دارد: 1- چون بي‌انگيزه مي‌شود غيرفعال مي‌شود. 2- به برهم زدن تعادل در مقابل حريف عقيده ندارد اگر معتقد بود ميگفت بايد رأي فلان كانديداي برجسته بايد سنگين كنم كه چنين نشد در نتيجه پراكنده رأي دادند!!
3- كانديداهايي كه مي‌دانستند رأي كم مي‌آورند، با كانديداهاي پر رأي همكاري نكرده تا آخر انتخابات كناره‌گيري نكردند يا فشار از خارج داشتند يا وعده‌ها و پاداش‌هاي آنچناني نمك زده كرده بود، در صورتيكه بخاطر مردم با گرفتن هزينه‌ها يا وعده پست و مقام در صورت پيروزي كانديداي برجسته فعال نشده به هوادارانش توصيه كنند كه رأي‌ها را تجميع كرده به نفع كانديدا برجسته به صندوق بريزند ولي متأسفانه فريب پتانسيل‌ها مختلف از قبيل مأموريت و طايفه و ثروت و پست و مقام را توقع داشتند با اينكه (4 – 3) برابر كانديداي پيروز در مجموع رأي داشتند شكست خوردند اين حركات را مي‌گويند مهندسي و معماري علمي بنابراين اين تجربيات آينه عبرت باشد براي انتخابات پيشرو كه كانديداها با حساب و كتاب حركت كنند و با كاهش تعداد داوطلبين يا مهندسي در موقع حساس با اجماع و ياشولي‌گري را به نفع مردم طي كنند.
4- چون اصل برائت به نظر شوراي نگهبان است و زمان حال را مي‌نگرند بنابراين در ثبت‌نام نبايد ترديد كرد يا زنگي يا زنگي يا رومي رومي.

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

لذت دیدن فیلم در سینما را با تماشای دی وی دی عوض نکنید

سیمای قانون،برنامه‌ای در جهت افزایش دانش حقوقی مردم

صحبت‌های تینا آخوندتبار را بخوانید تا عاشق تنیس شوید

چگونه خودمان را با تکیه بر واقعیات امیدوار کنیم؟

ترک‌های مسلمان چین نماز عید سعید فطر را اقامه کردند+عکس خبری

تلاش دولت ایجاد وحدت بیشتر در جامعه است/ دولت بالاترین قدم‌ه

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram