shhid mena 01اخبار اجتماعی- تورکمن نیوز: مسوول اجرای مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان از فراخوان ارسال آثار هنرمندانه به مناسبت سالگرد فاجعه منا و گرامی داشت شهدای این فاجعه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، محمد فلاحی با اشاره به در پیش بودن اولین سالگرد فاجعه منا، گفت: روزهایی که می آید خاطره حاجیانی را زنده می کند که از سرزمین مقدس تا ملکوت آسمان ها غریبانه پرکشیدند.
وی با بیان اینکه در پشت پرده این حادثه از پیش طراحی شده نیت های آلوده، اندیشه های پلید و دست های گناهکاری بود که جز به نابودی آزادگی، جوانمردی و ایثار نمی اندیشند، افزود: عمق فاجعه منا بسیار غمبار و عبرت برانگیز بود.
فلاحی به فراخوان آثار هنرمندانه پیرامون فاجعه منا اشاره کرد و اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در یک طرح ملی و کشوری درصدد است تا با گردآوری آثار هنرمندان در قالب شعر ، نقاشی ، دلنوشته ها ، مقالات ، عکس و پوستر و مصاحبه های تأثیرگذار ، اطلاعات هدفمند و جذاب نسبت به ایجاد گنجینه ای ماندگار در این خصوص اقدام نماید.
به گفته وی هنرمندان می توانند با ارسال ارسال آثار در این بخش ها و با شفاف سازی و تنویر افکار عمومی، مخاطبان را با واقعیت این حادثه هولناک بیش از پیش آشنا سازند.
وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار حداکثر تا 20 شهریور 1395 به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید و یا گرگان ـ سایت اداری ـ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان و درگاه اطلاع رسانی www.golestan.ccoip.ir
تعیین شده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر شماره های تماس 32480007 و 32480264-017 نیز اعلام شده است.
به گزارش ایرنا در نشست اولین نکوداشت شهدای منا گلستان که در گرگان برگزار شد، مقرر شد که اولین سالگرد شهدای منای استان در روز سیزدهم شهریور جاری در بندرترکمن و در تاریخ چهاردهم همین ماه به میزبانی گنبدکاووس برگزار شود.
امسال از 13 تا 18 شهریور ماه به عنوان هفته گرامی داشت شهدای فاجعه منا نامگذاری شده است
به گزارش ایرنا، در فاجعه منا سال گذشته و حادثه مکه در مجموع 475 زائر ایرانی جان باختند که از این تعداد 49 زائر از کاروان های استان گلستان و بیشتر از شهرستانهای گنبدکاووس و بندرترکمن بودند.
از این تعداد 23 نفر زن و بقیه مرد بودند، در مجموع همگی به جز یک نفر از کاروان های اهل سنت استان گلستان بودند.
گلستان با 1.9 میلیون نفر جمعیت ترکیب متنوع جمعیتی با ادیان و مذاهب مختلف دارد./ ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

کاهش 7 درجه‌ای دما در گلستان باران در راه است

ضریب خوداتکایی ایران در تولید شکر به 70 درصد می رسد

پیام تشکر حسن صادقلو از حضور حماسی مردم در انتخابات

بارش رگباری شمال کشور را فرا می‌گیرد/احتمال صاعقه و سیلاب د

حملات تروریستی در بروکسل/مرز بلژیک و فرانسه بسته شد+عکس

وقوع سرقت مسلحانه از طلا فروشی در گالیكش گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram