sarhang ali akbarjavidan 01تورکمن نیوز- اخبار اجتماعی: فرمانده انتظامی استان گلستان از رشد ۱۳۱ درصدی کشف مواد مخدر در استان گلستان خبر داد و گفت: پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا استان گلستان افزایش ۸۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سرهنگ علی اکبر جاویدان ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و تقدیر از اصحاب رسانه و خبرنگاران که توسط فرماندهی انتظامی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: روز خبرنگار برای تقدیر از خبرنگاران بسیار ناچیز است و رسانه‌ها آگاهی بخش، طلایه دار و صاحب نظر در حوزه های مختلف جامعه هستند.

وی ادامه داد: رسانه ها پل ارتباطی دولت با جامعه هستند و در زمینه اطلاع رسانی، رسانه ها به عنوان امانت دار مردم شناخته می شوند. خبرنگاران حتی به عنوان رزمنده و جهادگر جامعه هستند و مصداق عینی امر به معروف و نهی از منکر هستند.

او با بیان اینکه بخشی از امنیت استان گلستان مدیون فعالیت های رسانه ای است، افزود: سرعت و دقت در انعکاس اخبار برای رسانه ها بسیار حائز اهمیت است و همچنین رسانه ها باید اخبار امید و اصلاح بخش را به جامعه منتقل کنند.

جاویدان تصریح کرد: نیروی انتظامی از انتقاد استقبال می کند در صورتی که انتقاد منطقی و کارشناسانه باشد. یکی از دغدغه های حال حاضر نیروی انتظامی استان گلستان موضوعات فرهنگی جامعه از جمله مانتوهایی است که پشت آنها کلمات ضد نظام نوشته شده است.

علی اکبر جاویدان گفت: مردم ما بدون آگاهی از نوشته های مانتو، آنها را خریداری می کنند که کاملا توسط دشمن ساخته شده است. ما در رابطه با فرهنگ سازی این مسائل نیاز به رسانه ها داریم و امیدواریم در این امر خطیر ما را همراهی کنند.

وی گفت: از پرونده های ارجاع داده شده به مراکز مشاوره و ممدکاری نیروی انتظامی استان گلستان، ۷۷ درصد از آنها یعنی دو هزار و ۶۱۷ پرونده منجر به مصالحه شده است. مواد مخدر نیز به عنوان یکی از آفت های استان گلستان است که خوشبختانه در این حوزه شاهد فعالیت های خوب در سال گذشته و چهار ماهه امسال بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان گلستان بیان کرد: در چهار ماهه امسال یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سطح استان گلستان کشف شده است که رشد ۱۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد. یک هزار و ۷۷۳ نفر در حوزه معتادین متجاهر دستگیر شده اند که رشد ۷۸ درصدی را نسبت به سال گذشته دارد.

جانشین سابق فرمانده انتظامی استان گلستان افزود: در سال جاری ۲۳ باند مواد مخدر در استان گلستان منهدم شده اند که نسبت به سال گذشته پنج درصد رشد داشته است. همچنین ۹۹ دستگاه خودرو در حوزه مواد مخدر توقیف شده اند که ۶۳ مورد خودرو و ۳۶ مورد موتورسیکلت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی، در تصادفات برون شهری ۱۸ درصد کاهش داشته ایم که منجر به کاهش ۲۱ درصدی مجروحین و سه درصدی کشته شدگان شده است.

جاویدان گفت: در تخلفات رانندگی نیز کاهش ۱۳ درصدی در سال جاری را شاهد بوده ایم اما در حوزه تصادفات درون شهری کاهش داشته  ایم و تصادفات فوتی نیز ۲۹ درصد افزایش یافته است.  عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و عدم توانایی در کنترل خودرو بیشترین علل تصادفات بوده است که بیشترین سهم آن موتورسیکلت و عابرین پیاده بوده اند.

او با اشاره به اینکه به مالکین خودرو در سال گذشته تعداد ۲۱ هزار و ۲۳۴ مورد خدمات ارائه داده شده است، اظهار کرد: هشت هزار و ۲۲۹ مورد گواهینامه نیز به رانندگان داده شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان افزود: پرونده های پلیس فتا در چهارماهه نخست سال افزایش ۸۰ درصدی داشته است و بیشترین علل ایجاد پرونده ها نیز برداشت غیرمجاز، کلاهبرداری رایانه ای، جرایم فرهنگی و اخلاقی، هتک حیثیت و سایر جرایم بوده است. در این حوزه ۳۷ درصد افزایش آموزش به مردم را داشته ایم و ۱۶۴ مورد اخبار این حوزه نیز در سایت های مختلف منتشر شده است./ مهر

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

کشت گیاهان دارویی با ارزش و صنعتی در مراتع استان گلستان

برگزاری کنگره بین‌المللی امامزاده یحیی بن زید(ع) در گنبدکاوو

فعال شدن كمپين 'بين خطوط برانيم' در گرگان

فرماندار گنبدکاووس: فرودگاه کلاله برای توسعه شرق گلستان ظرفی

سخنان مهرورز شهردار اینچه‌برون در مراسم رونمایی نماد مختومقل

تاثیر مانتو بر هویت فرهنگی اقوام/ مانتو عامل حجاب یا بدحجابی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram