Jang02.jpg

به بهانه‌ی 35-مین سال شروع جنگ تحمیلی

پرداخت حقوق ایثارگران ارتش کی تحقق می‌یابد؟


ترکمن نیوز – آنه محمد بیات: 19 ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل جنگ ناخواسته‌ای به کشور انقلابی ما تحمیل شد. طی 8 سال با مشکلات عدیده‌ی اقتصادی، مردم دلیر ایران با متجاوزین بعثی جنگیدند. ارتش، سپاه، بسیج، جهادسازندگی و نیروهای مردمی به صورت داوطلب از میهن اسلامی قاطعانه دفاع کردند.

 

از شروع جنگ تحمیلی 34 سال گذشت و از اتمام جنگ 26 سال می‌گذرد. جوانان بسیاری در این جنگ ناخواسته، شهید شدند که همیشه در خاطره‌ها جاودان می‌مانند و جایگاه والایی نزد هموطنان دارند. اسرای دلاور و جانبازان خدوم به سهم خود دین خود را به وطن اسلامی ادا کردند.


چه بسا بعد از اتمام جنگ اسرا و جانبازان از حقوق و مزایای خوبی برخوردارند که حق مسلم آنان است.
اما رزمندگان ارتش که جزو سنگرداران واقعی جنگ بودند تاکنون هیچ‌گونه پاداش، مزایا و حقوق به آنان تعلق نگرفته است. 20 سال بعد از آتش بس زمزمه‌هایی از طرف مسئولین  اعلام گردید که مزایای برای رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده ولی تاکنون صورت عملی به خود نگرفته است.

Jang01.jpg


از اوایل سال 88 به رزمندگان ارتش که در جنگ 8 ساله ایران و عراق در مناطق عملیاتی حضور داشتند کارت ایثار صادر گردید و کسری خدمت برای فرزندان ایثارگران ارتشی تعلق گرفت. سپس از طریق بانک ملی و اعتماد ایرانیان حساب ویژه باز کردند و قرار شد از طریق نزاجا مبلغی به رزمندگان ارتشی واریز شود.
یکی از نمایندگان مجلس که عضو کمسیون امنیت ملی و ... می‌باشد در مورخ 1/8/92 اظهار نظرهای جالبی کرده‌اند که در ذیل عین سخنان نماینده‌ی مذکور می‌آید:
 چهارشنبه 1/8/92 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خانه‌ی ملت: به رزمندگان با سابقه حضور بیش از یک سال در جنگ تحمیلی حقوق ماهیانه پرداخت می‌گردد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از آغاز طرح پرداخت حقوق ماهیانه به تمامی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با سابقه‌ی خدمت یک سال و بیشتر که فاقد درآمد هستند خبر داد و گفت: این طرح از امروز (1/8/92 ) یکم آبان‌ماه در تمام استان‌ها‌ی کشور به طور همزمان اجرایی می‌شود.
فتح‌الله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی، خبرگزاری خانه‌ی ملت، التزام اجرای این طرح را مستند به ماده 44 قانون برنامه‌ی پنج ساله‌ی پنجم توسعه خواند و افزود: با وجود اینکه 3 سال از تصویب و اجرای برنامه‌‌‌‌ی پنج ساله‌ی پنجم توسعه می‌گذرد، همچنان طرح مذکور شکل اجرایی به خود نگرفته است، اما از امروز به تمامی رزمندگان جنگ تحمیلی که سابقه‌ی خدمت بیش از یک سال دارند از حقوق ماهیانه برخوردار می‌شوند.
نماینده‌ی مردم قصر شیرین، سر پل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نظر داریم معوقات 6 ماهه‌ی اول این طرح را نیز از ابتدای سال جاری (1/1/92 ) محاسبه و به حساب رزمندگان با سابقه‌ی یک سال بیشتر واریز کنیم، عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جامعه‌ی آماری مشمولان طرح پرداخت حقوق ماهیانه به رزمندگان فاقد درآمد حدود  ده هزار نفر است، البته رزمندگانی که با شرایط اعلام شده مطابقت داشته اما نامشان در این طرح ثبت نشده می‌توانند نسبت به تعیین وضعیت خود اقدام کنند.  
 با توجه به اظهار نظر نماینده محترم قصر شیرین و سرپل ذهاب و گیلان غرب این وعده تاکنون صورت عملی به خود نگرفته و هرساله در هفته دفاع مقدس از طریق جراید و صدا و سیما اعلام می‌گردد از اول شهریور یا مهر حقوق و مزایای ایثارگران و رزمندگان پرداخت خواهد شد!!!
از رزمندگان و ایثارگران ارتش می‌خواهیم به این نوشتار و اظهار نظر نماینده‌ی مجلس نظر بدهند و از وی سوال شود چرا این طرح اجرا نمی‌شود؟؟؟
در صورتی که بنابه گفته آن نماینده محترم این طرح از یکم آبان‌ماه 92 در تمام استان‌های کشور به طور همزمان قرار بود اجرا شود.
نزدیک به چهار سال از برنامه 5 ساله پنجم، 15 ماه از قول پرداخت مرحله اول و 9 ماه از پرداخت قطعی حقوق به رزمندگان و ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی می‌گذرد که متاسفانه تاکنون هیچ گونه مبلغی به ایثارگران و رزمندگان ارتش پرداخت نشده است.
با توجه به اینکه جانبازان و اسرای محترم از حقوق و مزایای کافی بهرمند هستند ولی رزمندگان ارتش دوش به دوش سایر همسنگران حضور فعالی در جنگ 8 ساله علیه متجاوزان عراقی داشتند که از هیچ گونه امتیازی برخوردار نیستند...                                          قضاوت با شماست !!!
امید است مسئولین ذیربط پاسخ قانع کننده‌ای به ایثارگران ارتش بدهند.

مطالب مرتبط:

کارگران ایثارگران لحظه لحظه‌ی عمر هستند/به مناسبت هفته کارگر

پرداخت یارانه بار مالی بسیاری به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند/ ب

پرداخت بخشی از مبلغ ورودی تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز

پرداخت ۸۱ درصد از مطالبات گندمکاران گلستانی

پرداخت مطالبات کشاورزان گلستان بابت آفتابگردان

پرداخت ۳00 میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان استان گلستان+ت

دیدگاه‌ها  

0 #7 سلامکریم جعفری 1396-04-14 23:54
سلام به همه مسئولین که بفکرایثارگران نیستن سلام به همه رزمندگان ۸سال دفاع مقدس
+1 #6 دادخواهیکهنه سرباز 1396-04-02 19:27
باسلام...
قابل توجه مسئولین ومقامات مجموعه بهداشت درمان وایثارگران نزاجا.بنده به عنوان یک سرباز مدت ۲۸ ماه در مناطق جنگی همراه همه اقشار غیور کشورمان جنگیده ام وتوفیق دوبار مجروحیت با اصابت ترکش به سرم وموج انفجار وهمچنین الودگی به گاز شیمیایی پیداکرده ام که مقتدرانه ۲۵ سال پای اعتقادم وحس میهن پرستی ایستادم وپی هیچ حق وحقوفی که شامل حالم بوده نرفتم اما چه کنم که از سال۹۱ با عود کردن عوارض جراحتم وپیشروی بیماری مرا به جایی رسانده که حاصل ان درطی ۴ سال از دست دادن کارگاهم.زمین وتمامی امکاناتی که با تلاشم بدست اورده بودم واکنون به جایی رسیدم که درتامیین ابتدایی ترین نیاز خانواده(همسر ودوفزرند مونث) به دلیل شدت گرفتن بیماری اعصاب وروان وتنفسی با مصرف ۱۵ قلم داروی رنگارنگ زمین گیرشده ام وبا وجود مدارک همزمان از ۹ بیمارستان وتاییده انها ومدارک موجود بستری وادامه درمان مرتبط با مجروحیت درحال حاظر کمیسیون بهداشت ودرمان نزاجا پس از سه سال پیگیری باکمال حیرتم ۱۵درصد شامل حالم دانستن وهیچ جوابی به موضوع پیدا نمیکنم به جز ضرب المثل رایچ اذریها که ...اگر به موقع دنبال طلبت نری بدهکارت میکنند...که مصداق ان بارها شنیدم که طلبکارانه گفتند تا حالا کجا بودی .......
+1 #5 ایثارگر رزمندهمهدی صالحی 1396-02-03 17:51
چرا سند راهبردی خدمات جامع ستاد ارتش ابلاغ نمی شود
+2 #4 ایثارسامان ملکپور 1395-12-12 21:26
با سلام و خسته نباشد چرا این طرح اجرایی نمیکنین ما وضعیت مالیمون خیلی خرابه و پدر 24ماه جبهه بوده کارت ایثار هم داره نمیدونم کدوم خدا خیر ندیده پولها رو میخوره
شماره های تماس 09139561625-09035802951
+1 #3 بابا سر کاریمرضا 1395-10-05 13:43
من دارای کارت ایثار میباشم و مدت 2 سال در جبهه بودم ولی به هرکس میگویم میگویند برو بذار در کوزه ابشو بخور و راستی هم مثل اینکه همین کار رو باید بکنیم چه کلاه گشادی سرمون گذاشتند
+1 #2 پاسخ: پرداخت حقوق ایثارگران ارتش کی تحقق می‌یابد؟خرمی 1395-07-01 21:20
سلام .به ما جانبازان 15 درصد ترکشوموج انفجار با 2 سال جبهه سالهاست مشمول حقوق شدم تا کنون ندادن وهزینه پزشک اعصاب خیلی خیلی بالاست ومستاجر بیمار و52 سال سن بند ب بودم .رفتم سال 92 برای حقوق ..مرا بند االف کردن که هیچ حقوحقوقی به من ندهند و ندادن .چکار کنم به کجا باید بگویم .دردهایم را . .دراستان البرز هستم
+2 #1 من هم ايثار گر هستمرضا 1394-07-14 10:03
بنده با داشتن كارت ايثار و حضور در دفاع مقدس ، هنوز هيچگونه حقوقي دريافت نكردام.
در صورتي كه در مجلس تصويب شده كه به ايثار گران حقوق و مزايا پرداخت گردد.
لطفا بفرماييد چه بايد كرد؟

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram