b_300_300_16777215_00_images_News_Economy_Golestan_Ali-Margdari02.jpg

 معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان:

تلاش شبانه‌روزی برای بهره‌برداری از خط آهن اینچه برون-ترکمنستان انجام می‌شود

معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان در خصوص آخرین وضعیت راه آهن اینچه‌برون- ترکمنستان گفت: تلاش شبانه روزی برای بهره برداری از خط آهن اینچه برون - ترکمنستان در حال انجام است.


ترکمن نیوز به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان علی مرگدری در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار کرد: طی مذاکراتی که با وزارت راه و شهرسازی انجام شده، علاوه بر تیم اجرایی که در منطقه فعال است دو گروه دیگر نیز فعال شده اند تا با سرعت هر چه بیشتر این پروژه اجرایی شود.

 

به گفته وی، تمام تلاش ها، بر این است که این پروژه با حضور روسای جمهور سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان افتتاح شود اما هر گونه پیش بینی در خصوص زمان افتتاح این خط آهن گمانه زنی است و نمی توان تاریخ دقیقی را مشخص کرد.

 

وی با بیان اینکه دوستانی از سر دلسوزی و خیرخواهی و با هدف آسودگی خاطر مردم زمان هایی را برای افتتاح این پروژه اعلام می کنند، گفت: بنده به عنوان مسئول مستقیم این خط آهن، زمان مشخصی را نمی توانم اعلام کنم اما تأکید می کنم که ما و کشورهای همسایه بدلیل استراتژیک بودن این کریدور به شدت تلاش می کنیم در زمان بهره برداری تسریع شود.

 

وی همچنین با اشاره به ایستگاه تغییر بوژی و امکان استقرار آن در اینچه برون و خاک ایران، گفت: این ایستگاه در هر دو کشور وجود خواهد داشت، کشور ترکمنستان این ایستگاه را در 30 کیلومتری خاک خود ایجاد کرده و ما نیز طبق تعهدات وزارت راه و شهرسازی ایجاد خواهیم کرد.

 

مرگدری با بیان اینکه طبق آخرین مطالعات و بررسی های انجام شده سیستم های مدرنی وجود دارد که می توان به جای ایستگاه تغییر بوژی از آن استفاده کرد، افزود: ایستگاه تغییر بوژی برای بارهای بالای یک میلیون تن ضروری و مقرون به صرفه است و ما به وزارت راه و شهرسازی این اجازه را دادیم که پس از بهره برداری و تا زمان رسیدن به رقم یک میلیون تن باربری، این ایستگاه را ایجاد کنند.

 

طول خط راه‌آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان، حدود 910 کیلومتر است و کارشناسان بخش حمل و نقل بین‎المللی معتقد هستند که با راه‎اندازی این خط، بیش از 600 کیلومتر از طول مسیر حمل و نقل بین‎المللی کشورهای مشترک المنافع تا خلیج فارس و اروپا کاسته می‌شود.

حدود 700 کیلومتر از این مسیر ریلی در خاک ترکمنستان، 82 کیلومتر آن در ایران و 120 کیلومتر باقیمانده در خاک قزاقستان واقع است و با راه‌اندازی خط راه‌آهن مذکور که راهگذر ریلی «شمال جنوب» نیز نامیده می‎شود، زمان حمل و نقل و ترانزیت کالا از این مسیر ریلی، دو شبانه‌روز و هزینه‎های بخش حمل و نقل به صورت قابل ملاحظه کاهش خواهد یافت و در مجموع، سالانه 10 تا 12 میلیون تن کالا از مسیر ریلی مذکور جا به جا خواهد شد.

 

 

 

 

مطالب مرتبط:

ریل باس مسافری گرگان - اینچه برون از خط خارج شد

توزیع تعرفه و برگ‌های رأی برای حوزه‌های انتخابیه استان

آغاز مانور مقابله با بحران و افت احتمالی فشار گاز در گنبدکاو

آمادگی شرکت هلندی برای ارائه فناوری بسته بندی وتجارت میوه با

امانقلیچ شادمهر: با تأیید شورای نگهبان، امیدوارم به انتخابات

استاندار گلستان: درک و ادامه راه شهیدان، انقلاب اسلامی را بی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram