shnasname 6hezar basij 01تورکمن نیوز- اخبار اجتماعی: رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: ۶ هزار و ۲۰۰ پایگاه بسیج روستایی در کشور شناسنامه‌دار شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، محمدرضا جهانسوز، صبح امروز در مجمع عالی سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان اظهار داشت: از مجموع 9 هزار پایگاه بسیج روستایی 6 هزار و 200 پایگاه شناسنامه‌دار شدند.

وی افزود: از این میزان 2 هزار و 500 پایگاه نیز برنامه‌های مدون دارند که به آن عمل می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشور تصریح کرد: تاکنون توانستیم 7 کتاب راهنمای کشت و کار محصولات مختلف زراعی و به‌ویژه سویا چاپ کنیم که تا یک سال آینده این تعداد به 32 کتاب می‌رسد و تهیه تقویم‌های زراعی نیز در دستور کار است
به گفته وی، بسیج در ارتباط با مسائل کشاورزی رسالت‌هایی دارد، ساختار کشاورزی استان گلستان پنبه محور بوده و سطح کشاورزی و تفکر کشاورزی در این استان بسیار بالا بود.

جهانسوز اظهار کرد: استان گلستان قوی‌ترین شورای علمی در کشور را دارا بود و همه ملزومات برای حرکت در استان وجود دارد، پتانسیل کشاورزی کم‌نظیر و بی‌نظیر، کارشناسان مجرب و کمیسیون عالی بسیج که قوی‌ترین و پیشتازترین کمیسیون است نیز در استان وجود دارد.

وی تأکید کرد: باید از محصول سخت شروع کنیم که هم‌اکنون سویا آن محصول است و در این محصول نیاز به جهاد عملیاتی داریم و مجبوریم خوب تولید کنیم.

جهان سوز گفت: در سویا بالاترین میزان وابستگی در محصولات استراتژیک را داریم و در تغذیه طیور نیز هیچ جایگزینی برای سویا پیدا نشده است و به همین دلیل باید به کشت سویا توجه ویژه شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشور افزود: امروز گوشت مرغ اصلی‌ترین منبع تأمین پروتئین در سبدهای غذایی مردم است و با این وضعیت سویا می‌توان گفت در تولید گوشت مرغ نیز خودکفا نیستیم.

جهانسوز تصریح کرد: میزان واردات محصولات اساسی در 2 سال گذشته 13 میلیارد دلار و در سال گذشته 8 میلیارد دلار بوده است و بر اساس آمار سازمان ملل ایران تا سال 2080 بین 15 تا 50 درصد کاهش تولیدات گیاهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سلاح اصلی ابرقدرت‌ها غذا است و امنیت غذایی از امنیت ملی نیز فراتر است و به دلیل وضعیت اکولوژیک و ژئوپولتیک کشور باید توجه خاصی به امنیت غذایی داشت./تسنیم

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در استان گلستان حمایت می‌شوند

شکست تیم فوتبال دختران زیر 16 سال در گام نخست

رئیس انجمن داروسازان ایران: در داروخانه خصوصی با دولتی قیمت

عمرانی، سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد کاووس شد

تلفات انفجار در ترکیه به 20 کشته و زخمی رسید+عکس

خودکشی 12 دانش‌‌آموز هندی بعد از ناکامی در امتحانات

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram