Sharly-Hebdo.jpgتورکمن نیوز- منصور آق: تکرار چاپ کاریکاتور موهن توسط نشریه شارلی ابدو در واقع روی دیگر سکه تروریسم و خشونت طلبی است که در لفافه ای به نام آزادی بیان صورت می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همان گونه که کشتار و ترور کاریکاتوریست و کارکنان شارلی ابدو توسط عوامل خودساخته غرب به نام اسلام و دفاع از ساحت مقدس رسول ا... (ص) انجام می شود.


در این ماجرا قلم و اسلحه به ظاهر در عرض هم ولی دقیقاً در طول هم به تشنج آفرینی و خشونت افزایی پرداخته و یکی به نام آزادی بیان و دیگری دفاع از مقدسات، ساحت دین، آزادی و انسانیت را لکه دار ساختند.


شعار "من شارلی هستم" به عنوان نماد مظلومیت و آزادی خواهی در کشورهای اروپایی همه گیر می شود. ولی آیا شارلی که خود زمینه ساز بروز حادثه تروریستی می شود و به ادامه این اشتباه تاریخی خود اصرار می ورزد؛ مظلوم است یا اجیر و بازی خورده انحصارهای رسانه ای امریکا و صهیونیستم؟


اگر بنا است شارلی نماد مظلومیت و حقانیت باشد؛ اسلام و مسلمین شارلی ترین هستند زیرا هر روز با دسیسه های جدید مورد تعدی و ظلم قرار می گیرند. اسلام را دین خشونت و جنگ جلوه می دهند، مسلمانان را تروریست و قاتلان بی رحم می نمایانند، با اجیر و تربیت کردن مزدوران و استفاده از احساسات دینی گروهی اٌمی، سرمایه گذاری کلان، تشکیل گروه های تروریستی متعدد در خاورمیانه و آفریقا به نام اسلام و اهل سنت، تسلیح گروه های خودساخته و . . . ممالک اسلامی را به خون و آتش می کشند تا این گونه تبلیغ کنند که اسلام یعنی جنگ، کشتار، سربریدن، ویرانی، تجاوز، کشتار جمعی و به این نیز بسنده نکرده در به اصطلاح مهد تمدن، فرهنگ و آزادی و تحت لوای آزادی بیان به مقدس ترین شخصیت 5/1 میلیارد مسلمان نیز اهانت می کنند؛ آن وقت دم از مظلومیت آتش بیاران معرکه می زنند.


هیچ انسان منطقی و عاقلی پس از چاپ کاریکاتور اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام و مشاهده عکس العمل مسلمانان، و به ویژه پس از حادثه تروریستی کشتار کاریکاتوریست و کارکنان نشریه مزبور به نام دفاع از آخرین رسول الهی، اقدام به چاپ مجدد کاریکاتور با همان سبک و سیاق نخواهد کرد. تکرار این اقدام موهن آن هم در سطحی بسیار گسترده تر از قبل و با تحریک و بازیچه قرار دادن احساسات و عواطف مسلمانان از یک سو و مردم اروپا در دفاع از شارلی ابدو از سوی دیگر و رودررو قرار دادن مسلمانان و اروپائیان، جای تامل بسیار دارد.


یک نشریه کوچک فکاهی چگونه به خود جرات می دهد اعتقادات 5/1 میلیارد انسان را دست مایه کاریکاتورهای خود قرار دهد. چه دست هایی در کار است تا فضای امن اروپا به بهانه یک کاریکاتور به طور بی نظیری دست خوش ناامنی گردد؟


اگر خوش بینانه اقدام نشریه در چاپ کاریکاتور موهن در نوبت اول را سهوی قلمداد کنیم؛ پیامدهای سنگین و ناگوار آن باید گردانندگان نشریه را بر سر عقل می آورد، ولی اصرار بر چاپ مجدد کاریکاتوری مشابه، آن هم در تیراژی چند برابر تیراژ قبلی، حکایت از سهو نیست بلکه اقدامی برنامه ریزی شده است که با حمایت دست های پنهان پشت پرده صورت می گیرد.


حرکت وقیحانه شارلی ابدو تنها و تنها برای ایجاد خشونت و درگیر کردن مسلمانان تحریک شده با سایر ادیان و ملل طراحی شده است. طبیعی است که حرکت عظیم مسلمانان در اقصی نقاط جهان برای محکومیت اقدام این نشریه، خشونت ها و تخریب هایی نیز در برخی نقاط به دنبال داشته باشد همان گونه که جهان همواره شاهد تخریب و خشونت حرکت های اعتراضی اروپائیان است!


وقتی که اقدام شارلی ابدو توسط رهبر کاتولیک های جهان محکوم می شود و ایشان اعمال خشونت مسلمانان به علت توهین به اعتقادات آنان را امری طبیعی می شمارد؛ از مسلمانانی که احساسات و باورهای دینی آنان جریحه دار شده چه انتظاری می توان داشت؟ پاپ فرانسیس دوم معتقد است "آزادی بیان حد و مرزی دارد و کسی حق ندارد اقدامات تحریک آمیز انجام داده و به اعتقادات دیگران توهین و با عقاید دیگران شوخی کند . . . اگر مشاور من دکتر گاسپاری هم به مادر من اهانت کند باید انتظار دریافت یک مشت به صورت خود را داشته باشد. این امری طبیعی است . . . کسانی که باورهای دیگران را تحریک می کنند باید انتظار همان ضربه مشتی را که درباره دکتر گاسپاری گفتم داشته باشند".


مگر مردم اروپا کاتولیک تر از پاپ هستند؟ چگونه رهبر دینی آنان به مسلمانان حق بروز خشونت در برابر توهین را قائل است، (هر چند که اسلام هرگونه خشونت و کشتار را نمی پذیرد) ولی مردم مسیحی و بازی خورده اروپا تحت تأثیر امپریالیسم رسانه ای صهیونیست ها به حمایت از مجرم اصلی این وقایع یعنی شارلی ابدو می پردازند؟


قرائن حکایت از آن دارد که این اقدام دقیقاً برای تحریک احساسات دینی مسلمانان و کشاندن آنان به دام خشونت و ترور و تخریب و ضد آزادی جلوه دادن اسلام و مسلمین از یک سو و از طرفی دیگر برای تحریک احساسات اروپائیان و کشاندن خشونت ها از خاورمیانه به اروپا طراحی شده است.


جامعه مسلمانان با پاتک فرهنگی به تروریسم فرهنگی شارلی و طراحان آن، باید با هوشیاری کامل ضمن محکوم کردن هتک حرمت رسول مهربانی و رحمت، پیرو راستین آن حضرت بوده و از هرگونه خشونت پرهیز نموده و متعالی بودن اسلام و باورهای دینی خود را به رخ جهان و اروپائیان بکشند!

 

 

 

مطالب مرتبط:

تامین مرکبات و صیفی‌جات از استان گلستان برای قزاقستان اهمیت

تحویل ناوچه 50 فوتی با موتور جی ام به دریابانی شهرستان گمیشا

ادبیات داستانی در سال ۹۵ هم در جا زد/ ورود نویسندگان شاخص به

طرح استحکام‌بخشی و ساماندهی برج قابوس اجرا می‎شود+تصاویر

گلستان رتبه 12 کشور و گنبدکاووس رتبه اول استان را در سرشماری

پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده گلستا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram