Normofodiتورکمن نیوز- اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان از تفرقه و اختلافات مسلمانان به عنوان بزرگترین سم جامعه اسلامی نام برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه سه شنبه در دیدار با نمایندگان برخی اقوام گلستانی گفت: خداوند در قرآن خطاب به مسلمانان می فرماید، اهل هر قومی هستید به سوی پیروی از پیامبر (ص) حرکت کنید و ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهید.

آیت الله نورمفیدی به دو ویژگی برجسته زندگی پیامبر اسلام (ص) اشاره و اظهار کرد: بندگی خدا و اخلاق خوش، دو وجهه کم نظیر رسول خدا بود و در طول عمر تفاوتی در رفتار ایشان با مردم ایجاد نشد.

وی با تاکید بر وحدت در بین امت های مسلمان بیان کرد: ما باید تا آنجا که می توانیم در نزدیکی دل ها تلاش کنیم زیرا همه مسلمان هستیم.

وی تصریح کرد: تفرقه و اختلافات داخلی، بزرگ ترین سمّ جامعه اسلامی است و این سم، پیکر مسلمانان را می خورد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه دشمنان مسلمانان کشورهای اسلامی را به جان همدیگر انداخته اند افزود: جای تاسف است، مسلمانانی را که پیامبرشان تلاش های زیادی برای نزدیکی و اتحاد انجام داده است، در دام دشمن افتاده اند.

آیت الله نورمفیدی در مورد نقش خود در ایجاد و حفظ وحدت اقوام در استان بیان کرد: بنده از ابتدای انقلاب اسلامی تلاش کرده ام تا جایی که می توانم، از مباحث و رفتارهای تفرقه افکنان جلوگیری کنم.

وی با مثبت توصیف کردن وضعیت وحدت در گلستان گفت: خدا را شکر از نظر وحدت اقوام وضعیت استان ما نسبت به استان های دیگر بهتر است و تداوم این وضعیت به سود دنیا و آخرت همه ما است.

وی بر مراقبت از افتادن جوانان در دام گروه های تکفیری تاکید و تصریح کرد: به تازگی یکی از افرادی که به داعش پیوسته، کلیپی درباره جایز بودن کشتار مسلمانان ساخته است که باید مراقب باشیم، همه و به ویژه جوانان به دام این تبلیغات گرفتار نشوند.

 

۷۰ درصد آب ها به هدر می‌رود

 امام جمعه گرگان بر حفظ زمین های کشاورزی تاکید کرد و گفت: من بارها در خطبه های نماز جمعه به کشاورزان گفته ام که زمین ها را آتش نزنند زیرا مواد حیاتی زمین را می سوزانند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه کاهش شدید آب های زیرزمینی خطرناک است اظهار کرد: دولت و مردم باید دست به دست هم دهند و در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی یادآور شد: ۹۰ درصد آب هایی که در اختیار داریم در بخش کشاورزی مصرف می شود و به طور کلی ۷۰ درصد آب ها به هدر می روند که باید فکری جدی برای این موضوع کنیم./مهر

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

مصاحبه با عراز مراد مغربی‌قوجق کاندیدای دوره‌ی دهم مجلس شورا

تدارک مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور برای جشن پیروزی انقلاب اسلا

آئین نکوداشت مختومقلی فراغی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام

تلاش برای رفع اختلاف افراد از وظایف شوراهای اسلامی است

جشن پیروزی قرجه طیار منتخب مردم شهرستان گنبد در مجلس شورای ا

جوهره حکومت اسلامی خدمت به مردم و محرومین است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram