AliAkbar Velayatiتورکمن نیوز- اجتماعی: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: ایران اجازه بازرسی از مراکز نظامی خود را نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، علی اکبر ولایتی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، با بیان اینکه ایران اجازه بازرسی از مراکز نظامی خود را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهد داد ، گفت : ایران تمامی حقوق خود در خصوص مراکز نظامی را برای خویش محفوظ نگاه می‌دارد .

وی خاطرنشان کرد : ما فارغ از هرگونه برداشت کشورهای 1+5 ، به شکل واضح و شفاف می‌گوییم که ورود بازرسان سازمان انرژی اتمی و یا بازرسان هر نهاد دیگری به پایگاه‌های نظامی ایران ممنوع است .

وی افزود: این اظهار نظر ، کلام نهایی ما است و فارغ از هرگونه اتفاقات و رخدادها در آینده گفته می‌شود.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با بیان اینکه تهران هیچ‌گاه تاکید نکرده که حمایت ایران از عراق به سبب عمق راهبردی این کشور است ، گفت : پشتیبانی ایران از عراق به دلیل درخواست رسمی بغداد از تهران صورت گرفته و می‌گیرد .

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی با اشاره به روابط برادرانه ایران و عراق افزود: عراق دوست ما است و ما درخواست کمک این کشور را پذیرفتیم .

ولایتی با اشاره به اینکه یمن نیز نباید عمق راهبردی عربستان سعودی باشد، اضافه کرد : یمن کشور مستقلی است و نمی تواند از چنین جایگاهی برای کشور دیگری برخوردار باشد .

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه اختلافات ایران و عربستان باید با مذاکره و گفت‌وگو حل شود ، خاطرنشان کرد : ما هیچ‌گاه نمی گوییم که سیاست های ایران و عربستان باید منطبق بر یکدیگر باشد ، بلکه به نظر ما تهران و ریاض نقاط مشترکی با یکدیگر دارند که می تواند مبنای مذاکره و گفت‌وگو قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی باید در مقابل هرگونه توطئه و دشمنی کشورهای خارجی بایستند ، خاطرنشان کرد : مسلمانان باید مقتدر بوده و اولویت نخست آنها اتحاد در خصوص دفع مداخلات و توطئه های رژیم صهیونیستی باشد .

ولایتی با اشاره به اینکه ایران آماده است حتی توان و امکانات هسته‌ای خود را در اختیار همسایگان خود قرار دهد، افزود: ایران هرگز نمی‌خواهد با دیگر کشورها اختلاف داشته باشد و اختلافات موجود میان کشورهای اسلامی به دلیل توطئه قدرتهای خارجی است .

وی در پایان خاطرنشان کرد: مذاکره و گفت‌وگو میان کشورهای اسلامی باید تا هنگام رفع اختلافات موجود ادامه یابد .

 منبع: ایسنا

 http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

جایگاه صنعت خودروسازی ایران در جهان کجاست؟!

هشدار به چاق‌ها؛ لطفا وزن کم کنید، ۱۱ نوع سرطان شما را تهدید

محیطبانان گلستان 2پرنده مصدوم را تیمارداری کردند

برای خرید و فروش مسکن مهر این 13 نکته حقوقی را بدانید

شهردار برنامه‌های شورای اسلامی شهر بندرترکمن را اجرایی نکرد

بعد از سوء مدیریت؛ مربیان سفارشی کمر والیبال استان و گنبد را

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram