Radmeh 24khordad02 Copyتورکمن نیوز - اجتماعی: مهندس عبدالغفار رادمهر به مناسبت گرامی‌داشت انتخابات 24 خرداد 1392 در گرگان سخنرانی داشتند، در ادامه نظرتان را به متن سخنرانی دبیر کمیته اقوام در ترکمن صحرا به همین مناسبت جلب می‌کنم:

 

متن سخنرانی دبیر کمیته اقوام در گرامیداشت 24 خرداد 92:

 

بسم الله الرحمن الرحیم


با کسب اجازه از همه ی بزرگواران و سروران گرامی، با سلام و درود به روان پاک شهدا، رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام راحل (ره) و با سلام  و درود و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب.


من هم به نوبه ی خود به عنوان عضو کوچکی از جامعه اهل سنت و اقوام، روز 24 خرداد 92 را گرامی می دارم که نقطه ی عطفی در تاریخ اصلاحات کشور بود.
به خاطر وقتی که در اختیار بنده گذاشته شد تا چند دقیقه ای در خدمت شما عزیزان باشم، از مدیریت محترم مراسم بی نهایت سپاسگزارم .


ایران سرزمینی است که از ابتدا تعامل، رفاقت و وحدت در عین کثرت در آن نهادینه شده است. هویت ملی ایرانیان ترکیبی از مجموع هویت‌های دینی، ملی و قومی است. به نحوی که تنوع و تکثر قومی و فرهنگی ملت ایران فرصت بزرگی فراروی نظام جمهوری اسلامی ایران قرار داده و دولت تدبیر و امید می تواند با اتکای به این منبع عظیم و سرشار، بقای فرهنگ وتمدن اسلامی و ایرانی را در برابر جریان جهانی سازی فرهنگی تضمین کند.


همبودی اقوام ترک، لر، کرد، بلوچ، ترکمن، قزاق، سیستانی و فارس در کنار سایر اقوام، اگرچه الزامات خاصی را برای مدیریت جامعه‌ی ایرانی در پی داشته، اما تنوع قومی در ترکیب جمعیتی ایران، فرصت های جدیدی را فراروی مدیریت کشور قرار داده است.


در سیاست تکثرگرایی، مهم‌ترین ویژگی حفظ وحدت در عین کثرت است. حفظ همدلی و همزبانی، این سیاست الگوی مطلوبی است که به برقراری انسجام ملی در کشور منجر می شود.
در نهایت الگوی فوق، با توجه به شرایط سرزمینی،فرهنگی،دینی و قومیتی ایران، به نتایج مطلوبی خواهد رسید تا همگی احساس پیوند بیشتری نسبت به بدنه ملت ایران داشته باشیم.
بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، با انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان ریس جمهور، با امیدواری ایجاد شده در جامعه به طورعام و در بین اقوام بطور خاص، این امید زنده شد و پدیدار گشت که آن حقوقی که در قانون اساسی برای ایرانیان تعریف شده است، یعنی مشارکت در امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ...  همه ی شهروندان به منصه ی ظهور برسد. تا همه ی اقوام برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، در مدیریت های خرد وکلان استانی و کشوری، مشارکت فعال داشته باشند و با تعامل بیشتر و استفاده از ظرفیت های یکدیگر، در اجرای کامل قانون اساسی، از هیچ کاری دریغ نورزند.


وحدت وهمدلی خودمان را با نظام و دولت تدبیر و امید نشان دادیم تا زمینه ای فراهم گردد که همگی ما به ساختاری که درحال تکوین و شکل گرفتن است افتخار کنیم.
ما می خواهیم به جایی برسیم که هیچ یک از اقوام، بدلیل تعلق به گروه، نژاد یا قوم خاصی احساس محرومیت نکند، احساس تبعیض باید از جامعه ما رخت بربندد.


در اینجا می خواهیم سخنی از رئیس جمهور محبوب خودمان را یادآوری نمایم:
" نباید هیچ تبعیضی در بکارگیری نیروهای قومی وجود داشته باشد ".
آری عزیزان، سفره ای را که دولت تدبیر و امید برای اقوام پهن کرده بود و این ظرفیت را در خود دیده که می تواند از ظرفیت های اقوام مختلف ایرانی در جهت اعتلای نظام اسلامی بهره کافی ببرد، به فال نیک گرفتیم.

Radmeh 24khordad01 Copy

اقوام با همکاری های لازم و بهینه و با استقبال بی نظیری حمایت همه جانبه و حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد 92 انجام دادند.
قرار نیست شایستگی ها، تخصص ها و لیاقت های اقوام نادیده گرفته شوند. قرار نیست افراد توانمند اقوام برای خدمت به ایرانی آباد، آزاد و اسلامی به دیده فراموشی سپرده شوند.
اقوام، جمهوری اسلامی را متعلق به همه اقوام ایرانی می دانند. اقوام، واقف به منافع ملی کشور عزیز خودشان هستند. امنیت و آرامش ایجاد شده در کشورمان را به هیچ قیمتی از دست نخواهند داد.
از دولت تدبیر وامید انتظار می رود که برای تحقق اهداف سند چشم انداز آینده ایران اسلامی، توسعه  مشارکت اقوام در ایجاد ایرانی قدرتمند را مدنظر قرار بدهند. احترام عمیق به همه اقوام و مذاهب، شعار دولت اعتدال بوده است.


امروز وقت تحقق بخشیدن به عدالت برای همه ایرانیان است. امروز زمان است که فرصت ها را برای حمایت همه جانبه از یکدیگر از دست ندهیم. امروز رویای ما این است که سرانجام روزی دره ها بالا خواهند آمد وتپه ها و کوه ها پایین خواهند رفت، ناهمواری ها هموار خواهند شد و ناراستی ها راست، جلال خداوند آشکار خواهد شد وهمه ی ایرانیان با هم به تماشای آن خواهند نشست.


بیاییم به این باور برسیم که همه ایرانیان، می توانیم با همدلی و همزبانی، کشور عزیزمان ایران بزرگ را به همنوایی زیبایی از برادری بدل کنیم.
امیدوارم که خرداد و خردادها در زندگی ما ایرانیان تکرار شود. از اینکه حوصله فرمودید، سپاسگزارم.

عبدالغفار رادمهر –  دبیر کمیته اقوام و مذاهب استان گلستان

مطالب مرتبط:

تشدید انتقادها از آمریکا به دلیل بی‌اعتنایی به بحران پناهجوی

راهکارهای موثر برای بیش از اندازه فکر نکردن به یک موضوع !!!

گردوغبار از قره قوم ترکمنستان به ایران می‌رسد

منع کردن به معنای عدم مصرف نیست/مصرف مشروبات مبارزه فرهنگی ن

فصلی تازه در سینمای جهان با فناوری سه بعدی بدون نیاز به عینک

صعود شگفتی‌ساز یورو به رده یازدهم دنیا/ایران همچنان بهترین ت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram