darokhane TN01اخبار اجتماعي- توركمن‌نيوز: عبدالهی عنوان کرد: قیمت دارو‌های ایرانی با همان کیفیت دارو‌های برند، با دارو‌های خارجی تفاوت بسیاری دارد. این در حالی است که دارو‌های با تکنولوژی بالا و دانش بنیان ایرانی ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر از نوع خارجی آن است و دارو‌های ژنریک ایرانی نسبت به کشور‌هایی مانند هند ۴ برابر ارزان‌تر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، اکبر عبدالهی گفت: بر اساس آزمایش‌های انجام شده دارو‌های داخلی و خارجی هیچ تفاوتی در کیفیت با هم ندارند و تنها از نظر استانداردها، از هم متمایز می‌شوند.

وی افزود: نگرش و طرز فکر مردم نسبت به دارو‌های برند و خارجی منجر به ایجاد تمایز بین این دارو‌ها شده و تا حدی پیش رفته است که افراد حاضرند با پرداخت مبالغ هنگفت، از دارو‌های خارجی استفاده کنند.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: در بسیاری از مواقع اعتماد و اطمینان به تأثیر دارو‌های خارجی، در عمل انرژی مثبت را به بیمار تلقین کرده و در عمل بسیاری از بیماری‌ها را به بهبودی می‌رساند.

وی عنوان کرد: قیمت دارو‌های ایرانی با همان کیفیت دارو‌های برند، با دارو‌های خارجی تفاوت بسیاری دارد. این در حالی است که دارو‌های با تکنولوژی بالا و دانش بنیان ایرانی ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر از نوع خارجی آن است و دارو‌های ژنریک ایرانی نسبت به کشور‌هایی مانند هند ۴ برابر ارزان‌تر است.

عبدالهی اذعان داشت: سازمان غذا و دارو تمام تلاش خود را برای تلاش خود را کرده است که داروی ایرانی در حد داروی خارجی تولید کند و بیماران بتوانند با صرف هزینه کمتر داروی مرغوب تهیه کنند. در بسیاری از مواقع مصرف دو داروی مشترک با مارک متفاوت در بیماران اعصاب و روان نتایج مختلفی داشته است و با بررسی‌های انجام شده شاهد تأثیر خوب داروی خارجی در بهبود سریع بیمار بوده ایم.

 مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در پایان یادآور شد: برای پیشبرد اقتصاد و دانش کشور در زمینه دارو باید بر فرهنگ و نگرش مردم کار شود و اعتماد به دارو‌های ایرانی و نقش موثر آن‌ها در بهبودی و درمان بیماری در جامعه رواج یابد و نگاه منفی به دارو‌های داخلی در اذهان عمومی اصلاح شود.

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: afkarnews.ir

مطالب مرتبط:

تودیع و معارفه فرمانده پایگاه بسیج دهستان آق آباد برگزار شد+

کوبیدن عمدی راننده تریلی به دیوار دادگاه و آتش‌سوزی

استمرار چالش یارانه در اقتصاد ایران/ سرنوشت یارانه‌ها چه خوا

چهارشنبه‌سوری و استفاده از موتورسواران اطفای حریق در سطح شهر

بزرگترین عامل انتشار دی‌اکسیدکربن در کشور ساختمان‌سازی است

کاهش صدمات با اطلاع‌رسانی صحیح و به‌ موقع شرایط جوی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram