اخبار اجتماعی - تورکمن‌نیوز - امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدكاووس روز دوم تيرماه در آخرين جمعه از ماه مبارك رمضان طي سخنان پيش از نماز جمعه با تاكيد بر اينكه قدس شريف متعلق به مسلمين جهان است گفت: روز جهاني قدس روز يكپارچكي و وحدت مسلمانان بر عليه ظلم و جنايات كفار و صهيونيسم جهاني و روز همدردي، حمايت و دفاع از حقوق حقه مردم مظلوم و آواره فلسطين است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  حاج آخوند عبدالكريم جاور با اشاره به تشديد كشمكش ها، جنگ و برادركشي در كشورهاي اسلامي طي دهه اخير گفت:‌ ريشه ي همه اين مصائب در بلاد اسلامي مداخله استكبار جهاني و صهيونيست‌ها بصورت آشكار و پنهان در اختلافات موجود بين ملل مسلمان است.
وي اظهار داشت: قتل عام و كشتار كودكان بي گناه، زنان و مردان سالخورده و آواره شدن ميليون ها مسلمان بي پناه ازسرزمين آبا و اجدادي، يك مصيبت انساني و جنايت بشري است و اين ظلم ها هيچگاه در نزد وجدان انسان هاي آزاده جهان و پيشگاه خداوند پوشيده نبوده و بي جواب نخواهد ماند.

Javar EmamJome 2 TN

 وي ضمن محكوم كردن جنايات صهيونيست در فلسطين اشعالي و تروريست هاي داعش در كشورهاي مسلمان گفت: ظالمان و ستمگران جهاني بدانند كه توطئه هاي تفرقه افكنانه و جنايات تروريستي آنان هيچگونه تزلزلي در انسجام اقوام، وحدت مذاهب و خواست ملت ايران و نظام اسلامي در مبارزه با كفر و صهيونيسم جهاني نداشته و اين اراده را امروز ملت بزرگ ايران دوشادوش هم در راهپيمايي روز جهاني قدس به نمايش گذاشتند.

امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس در ادامه سخنان خود با توجه شروع فصل تابستان و گرم شدن  هوا گفت: بنابه اظهار مديران مربوطه،‌ با شروع فصل گرما، مصرف برق امسال از حد متعارف بيشتر شده و توصيه شده تا شهروندان در مصرف بهينه برق  با مسئولان همكاري كنند تا در توزيع برق فصل تابستان با مشكل مواجه نشوند.

آخوند عبدالكريم جاور در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به روزهاي پاياني ماه مبارك رمضان  اظهارداشت: خداوند متعال با آغاز ماه مبارك رمضان در دل هريك از شما مومنان عزيز چراغي را  روشن كرده است. سعي كنيد پس از ماه رمضان هم اين چراغ را با حضور در مساجد،‌ انجام فرائض ديني و سنن پيامبر،‌ تسبيحات و مناجات ها روش نگهداريد.

وي با اشاره به اينكه آيين عيد سعيد فطر امسال همچون سال هاي گذشته در عيدگاه اهل سنت  از ساعت 7/5  آغاز خواهد شد افزود:‌ نمازعيد سعيد فطر راس ساعت 8/5  اقامه خواهد شد و از مردم شريف شهرستان گنبدكاووس  خواست تا در جهت رعايت حال برخي سالمندان و نمازگزاراني كه از راه هاي دور در مراسم حضور مي يابند، سعي كنند در وقت مقرر در عيدگاه حضور داشته باشند.

خبرنگار: مصطفی صبوحی            انتشار دهنده: یاشار نیازی

مطالب مرتبط:

نباید پا را از دایره اخلاق و قانون فراتر بگذاریم/ واکنش به ا

بارش 10 سانتیمتر برف در خوش ییلاق و اولنگ رامیان

سفر به شهر تاریخی گنبد و دیدار از میراث جهانی یونسکو

کاهش چشمگیر قیمت تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها

تشدید حساسیت‌ها چشمی در فصل تابستان

نوغانداران مینودشت و ابریشم‌بافان رامیان وام کم‌بهره می‌گیرن

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram