Kamrani Saleh 24 Bاخبار اجتماعی-تورکمن‌نیوز: فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری کارت به کارت با ترفند گوینده رادیو به مبلغ چهار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سردار خشعلی کامرانی صالح، گفت: در پی دریافت پرونده‌های متعدد کلاهبرداری به شیوه کارت به کارت، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مقدماتی ماموران مشخص شد که افرادی ناشناس با معرفی خود به عنوان گوینده رادیو جوان، پس از تماس با شهروندان و ادعای اینکه به علت خوش حسابی در پرداخت هزینه تلفن، برنده ۵۰ میلیون ریال هزینه سفر به عتبات عالیات شده‌اید ،پس از جلب اعتماد، ۴۰ نفر از شهروندان را با این شگرد خاص پای دستگاه ATM کشانده و کل موجودی کارت‌های آنان را به روش متقلبانه به کارت خود انتقال می‌دادند.

سردار کامرانی صالح گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران، رد اعضای باند در خرمدشت کرج شناسایی و مشخص شد که این افراد با کمک یکی از بستگانشان که در زندان است اقدام به کلاهبرداری و پولشویی می‌کنند.

وی افزود: در ادامه، شناسایی محل‌های تردد و پاتوق متهمان و شناسایی رابطان آن‌ها، در دستور کار قرار گرفت تا اینکه رد اعضای باند در یک واحد آپارتمان در خرمدشت کرج شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: ماموران پس از تحت نظر قرار دادن آپارتمان مذکور و اطمینان از حضور متهمان در منزل، در یک اقدام غافلگیرانه تمام اعضای این باند که چهار نفر بودند را دستگیر کردند و در بازرسی از این مکان، ۱۳ عدد کارت هدیه، ۲۵ دستگاه گوشی تلفن همراه، سه عدد اسپری اشک آور، تعداد زیادی سیم کارت، مقداری طلا و جواهرات و یک دستگاه خودروی زانتیا کشف شد.

سردار کامرانی صالح گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی با توجه به مستندات و مدارک جمع آوری شده به ناچار لب به اعتراف گشوده و اظهار داشتند؛ به پیشنهاد یکی از اقوامشان که در زندان به سر می برد با تهیه کارت‌های بانکی، شماره کارت‌ها را در اختیار زندانی قرار می‌دادند و وی با معرفی خود به عنوان گوینده رادیو از شهروندان به مبلغ چهار میلیارد ریال کلاهبرداری می کرد و بلافاصله همدستانش بیرون از زندان با خرید کارت‌های هدیه یا طلا و جواهرات و سکه و گوشی موجودی کارت را خالی می‌کردند.

وی گفت: در پی استعلام ماموران مشخص شد که دو نفر دیگر از همدستان باند مذکور با کارت‌های بانکی اقدام به خرید کرده‌اند که در حال حاضر به اتهام کلاهبرداری کارت به کارت در فردیس دستگیر و در زندان به سر می‌برند.

فرمانده انتظامی استان البرز، گفت: با هماهنگی مقام قضائی متهمان از زندان به پلیس آگاهی منتقل شدند و به صراحت اعتراف کردند که از طریق آشنایی با یک نفر اقدام به افتتاح حساب کرده و زمانی که وجوه کلاهبرداری به کارت‌ها انتقال داده می‌شد بلافاصله اقدام به خالی کردن موجودی کارت می‌کردند که با توجه به اظهارات آن‌ها ،این متهم نیز پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد./مهرنیوز

مطالب مرتبط:

سایت خبرگزاری صدا و سیما در گلستان راه‌اندازی شد

امام خامنه‌ای: اقدام شما در بازداشت متجاوزان آمریکایی بهنگام

275 میلیون دلار درآمد حاصل از صادرات فرش ایرانی در سال‌جاری

توافق هسته اي وين، برد ایران و 6 قدرت جهانی

تصادف کامیون با سواری در گالیکش/ سه کشته و سه مجروح

بی احتیاطی راننده پراید در گنبدکاووس یک کشته و چهار مصدوم بر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram