TurkmensNews Telegram TN

Badmintonمصاحبه ورزشی- تورکمن نیوز: قهرمان و ملی‌پوش گنبدی بدمینتون کشور با اشاره به این‌که آرزو می‌کند در المپیک 2020 توکیوی ژاپن شرکت کند، گفت: امیدوارم بتوانم برای کشور و مردم ایران اسلامی افتخار آفرینی کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  ورزش یک موضوع چند بعدی و همواره نشاط بخش در هر جامعه‌ای است که می‌تواند آن جامعه را از حالت رخوت، سستی و تنبلی به تعالی، رشد و تحرک بکشاند و روح حرکت و پیشرفت را در کالبدش تزریق کند.

ورزش از یک سو موجب سلامتی و تقویت قوای جسمانی افراد می‌شود  تا جامعه‌ای سالم و به دور از افتادگی و چروکیدگی داشته باشیم و از سویی دیگر موجب آرامش روانی و رفع بسیاری از ناراحتی‌های روحی می‌شود که باز هم آثار مثبت آن در جامعه و روابط اجتماعی قابل لمس خواهد بود.

اما از منظری دیگر توسعه و تقویت ورزش می‌تواند موجبات کاهش آسیب‌های اجتماعی و سلامت اخلاقی را در جامعه فراهم آورد و از بروز بسیاری از رفتارهای هنجارشکنانه و هیجانات کاذب و دروغین نیز جلوگیری کند.

حمایت از جوانان ورزشکار و افتخار‌آفرین علاوه بر آن‌که آن‌ها را در ادامه مسیر دل‌گرم می‌کند، می‌تواند امید را در سایر جانان و نوجوانانی که علاقه‌مند به دنبال کردن ورزش به صورت حرفه‌ای هستند زنده نگه دارد.

از این رو با مسعود پیروزی قهرمان گنبدی بدمینتون کشور که اکنون در کنار بازی به مربی‌گیری و پرورش بازیکنانی برای تیم‌های استانی و تیم ملی روی آورده است گفت و گویی داشته‌ایم که مشروح آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

خود تون را به طور کامل معرفی کنید و بفرمائید الان در چه مقطعی تحصیل می‌کنید؟

پیروزی:مسعود پیروزی هستم متولد 1370 و فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی عمران و به امید خدا در تلاش هستم تا مدارج علمی را تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته تربیت بدنی ادامه دهم و بتوانم به عنوان یک ورزشکار تحصیل کرده در کنار امر ورزش الگویی علمی نیز برای جوانان و نوجوانان کشورم باشم.

از چه زمانی ورزش بدمینتون را شروع کردید؟

پیروزی: از سال 1378 یعنی زمانی که هشت ساله بودم ورزش بدمینتون را به پیشنهاد برادر بزرگترم شروع کردم و به همین علت با این رشته انس و الفتی دیرین گرفته‌ام و تا به امروز نیز به طور تقریبی هر روز بیش از پنج الی هفت ساعت بدمینتون بازی می کنم.

مهم‌ترین عناوینی که در سطح ملی و بین‌المللی کسب کرده‌اید چه بوده است؟

پیروزی: به لطف خدا و با تلاش و راهنمایی‌های مربیان و حمایت خانواده‌ام عناوینی که بدست آورده‌ام شامل یک عنوان قهرمانی در مسابقات بدمینتون بزرگسالان کشوری در سال 91 در شهر مقدس قم، کسب سه مقام دومی و چهار مقام سومی کشوری در قسمت دو نفره و تیمی در مسابقات نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بوده است.

در سال 1392 نیز به عنوان بازیکن و مربی موفق به کسب قهرمانی لیگ دسته اول کشور شدم و سال گذشته جهت حضور در مسابقات بین المللی جام فجر انتخاب شدم که متاسفانه به دلیل تعدد بازی‌های بین‌المللی جهت کسب امتیاز المپیک این بازی‌ها برگزار نشد.

امسال هم مجددا موفق شدم جزو شش نفر اصلی لیست تیم‌ملی باشم و از ابتدای سال 95 تا کنون شش اردو را سپری کردیم و در حال آمادگی برای شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی از جمله جام فجر که در بهمن ماه برگزار می‌شود هستیم.

مسابقات بعدی شما چه زمانی است؟

پیروزی: نخستین مسابقه‌ای پیشِ‌روی ماست مسابقات بین‌المللی ترکیه است که با نظر فدراسیون و مربیان تیم ملی سه الی چهار بازیکن از این لیست شش نفره به این مسابقات اعزام خواهند شد.

در حال حاضر چه فعالیتی در این رشته دارید؟

پیروزی: درحال حاضر من هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی در تمام رده‌های سنی رشته بدمینتون فعالیت دارم و علاوه بر مربی تیم گنبدکاووس، مربی تیم نونهالان استان گلستان نیز هستم که باعث افتخار بنده به عنوان یکی از شهروندان گنبدی در استان گلستان است که در مهر ماه سال جاری برای نخستین بار در تاریخ استان گلستان موفق شدم با این تیم‌ مقام قهرمانی مسابقات بدمینتون ‌نونهالان کشور‌ را در بین 28 استان شرکت کننده کسب کنم.

مشوق اصلی شما چه کسانی بودند؟

پیروزی: قطعا خانواده و مربیان عزیزم نقش بسیاری در تقویت روحیه و تشویق من برای حضور در عرصه ورزش و ادامه افتخار‌آفرینی برای شهر و کشورم داشتند اما باید بگویم که مشوق اصلی من در ورزش برادر بزرگترم مجید پیروزی است که خودش از بازیکنان برجسته و مقام‌آور در این رشته بوده است.

تاثیر ورزش در زندگی شخصی شما از جمله نشاط، سلامتی اخلاقی و تحصیل شما تا چه میزانی بوده است؟

پیروزی: ورزش همواره نشاط، تحرک و پویایی را برای زندگی من به ارمغان آورده است و تا حدی در روحیه من تاثیر دارد که زمانی که به دلایلی چند روز از ورزش دور می‌شوم به شدت دپرس و بی‌انرژی شده و تقریبا انجام بسیاری از کارها برایم دشوار می‌شود و از طرفی این ورزش بوده است که توانسته به من روحیه جنگ‌طلبی و درس از شکست‌ها را ورزش به من آموخته است.

مهم‌ترین توصیه‌ای که به شاگردان خود می‌کنید چیست؟

پیروزی: توصیه همیشگی من من به شاگردانم در همه رده‌های سنی تلاش برای کسب مدارج علمی عالی و تحصیل تا روزی که می‌توانند به همراه ورزش به عنوان مکمل درس است. در کنار این موضوع کلی درباره زندگی افراد، در تمرینات و مسابقات و ورزش تنها توصیه من اخلاق‌مداری و حفظ جوان‌مردی است.

بزرگ‌ترین آرزوی ورزشی شما چیست؟

پیروزی: بدون تردید بزرگ‌ترین آرزوی ورزشی من به عنوان یک ملی‌پوش رشته بدمینتون حضور در المپیک 2020 توکیوی ژاپن و کسب افتخار برای کشور عزیز و مردم شریف و بامحبتم در ایران اسلامی است.

الگوی ورزشی و الگوی اخلاقی شما چه کسانی هستند؟

پیروزی: الگوی ورزشی و اخلاقی من در این سال‌ها آقای سهراب حسینی‌نژاد بازیکن و مربی اسبق تیم‌ملی کشورمان است که به واقع در همه زمینه‌ها اسوه و یک الگوی رفتاری، اخلاقی و ورزشی برای همه ورزشکاران گنبدکاووس و استان گلستان هستند.

ورزش در استان گلستان و گنبدکاووس را چقدر موفق می‌بینید؟

پیروزی: استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس مملو از استعدادهای درخشان است اما امروزه ورزش کردن در سطح حرفه‌ای بیشتر از هر زمان دیگر و گذشته نیازمند منابع مالی است که از این حیث استان ما در مقابل استان‌های دیگر کاملا فقیر و خالی از اسپانسرهای مالی است و به نظرم اگر وضعیت مالی بسیاری از رشته‌ها مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود در آینده موفقیت‌های بسیار بیشتری در سطح کشور و دنیا توسط جوانان گنبدی و گلستانی حاصل خواهد شد.

 انتظار شما از مسوولان ورزشی و سیاسی استان گلستان و کشور چیست؟

پیروزی: مطمئنا درخواست هر ورزشکار، مسوول و مربی ورزشی از مسوولان آوردن منابع مالی به ورزش و رفع مشکلات مالی است، اما بنده وقتی می‌بینم این درخواست توسط مسوولان حل نمی‌شود تنها درخواستم از آن‌ها حضور معنوی و حمایت آن‌هاست، زیرا این مدیران و مسوولان با حضور در میادین مهم می‌توانند موجب دل‌گرمی و حمایت جامعه ورزش شوند که البته در شهرستان گنبدکاووس در برخی اوقات متاسفانه این‌طور نیست و آنها حتی حضورشان رو هم دریغ می‌کنند.

برای مثال فرماندار اسبق در هیچ‌کدام از بازی‌های لیگ برتر کشوریِ بدمینتون که جزو مهم‌ترین رقابت‌های کشوری است در مکان مسابقات که شهرستان گنبدکاووس بود حضور پیدا نکردند و این درحالی بود که چندین بار دعوت از ایشان در مراسمات تجلیل از ورزشکاران، مسابقات لیگ برتر کشور و لیگ استان گلستان صورت گرفته بود.

 حتی در یکی از مراسمات اختتامیه فرمانداران شهرستان‌های آزادشهر و رامیان و شهردار رامیان و مدیرکل استاندارد و مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان و معاون مدیرکل ورزش و جوانان و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی در سالن بدمینتون گنبدکاووس حاضر شده بودند اما نه تنها فرماندار شهرمان حضور پیدا نکرد بلکه حتی یک معاون و یا یک مشاور هم ‌به جای خود به محل مراسم اعزام نکرد که واقعا برای ما که میزبان بودیم جای تاسف داشت.

حرف و سخن دیگری اگر دارید بفرمائید؟

پیروزی: جا دارد از خانواده‌ام به ویژه برادر بزرگترم، همه مربیانم در تیم‌های ملی سنین مختلف و همچنین شما اهالی رسانه ازجمله خبرگزاری فارس در استان گلستان به دلیل حمایت‌ها و تزریق انرژی مثبت به خودم تشکر کنم و امیدوارم بتوانم همه مردم عزیز گنبدکاووس، استان گلستان و کشورم را رو سفید کنم./فارس

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

تشییع 11 تن دیگر از شهدای منا در گنبد/گزارش تصویری

گزارش تصویری جلسه هماهنگی ستاد برگزاری تدفین شهدای منا در فر

جزئيات واقعه قتل و خود‌كشي در نزاع خانوادگي شهر دلند

نگرانی از عرضه گسترده عسل‌های تقلبی در بازار

در اینستاگرام بچه‌پولدارهای عربستان چه می‌گذرد؟ +تصاویر

رتبه ششم گلستان در کاهش تلفات جاده‌ای

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram