b_300_300_16777215_00_images_News_social_Gonbad-Social_Farmandari-G_Neshast01.jpg

تورکمن نیوز- گنبد: معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی گنبدکاووس با موضوع ترویج فرهنگ نماز گفت: به دلیل ضرورت ترویج فرهنگ نماز در جامعه، موضوع نماز از دستور جلسه این کارگروه خارج نخواهد شد.

 

مهندس حمیدی افزود: موضوع ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه و ادارات باید جدی گرفته شود تا در همه ادارات شهرستان نماز در صورت امکان به صورت جماعت برپا شود.
وی گفت: کارگروه های مختلف شوراهای فرهنگی و اجتماعی شهرستان، موضوعات و مسایل اجتماعی و فرهنگی شهرستان را رصد کنند و برای بررسی در این جلسه به دبیرخانه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی در فرمانداری منعکس نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی افزود: اقامه نماز و بخصوص اقامه نماز جماعت در ادارات نظام اسلامی ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: حضور مدیران شهرستان در صفوف نماز جماعت موجب تشویق و ترغیب بیشتر کارکنان به ادای این واجب الهی شود.
امام جمعه گنبدکاووس با قرائت آیات و روایات مختلف در خصوص اقامه نماز گفت: براساس این آیات و روایات پیامبران و ائمه اطهار همواره بر اقامه نماز تاکید داشتند.
حجت الاسلام سبحانی در ادامه به حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: حماسه 9 دی پاسخ محکمی به فتنه گران و حامیان داخلی و خارجی آنان بود.
وی با اشاره به دلائل ایجاد فتنه سال 88، افزود: این فتنه به بهانه انتخابات توسط عده از عوامل داخلی با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا در کشور اجرا شد، سبب برخی خسارات به کشور شد.
حجت الاسلام سبحانی، اضافه کرد: اوج این خسارات، هتک حرمت به عزاداران حسینی بود که این اقدام زشت، سبب حضور میلیونی مردم سراسر کشور در خیابان ها و خاموش کردن فتنه شد.
اعضای کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان نقطه نظرات خودشان را در ارتباط با گسترش فرهنگ نماز در جامعه بیان کردند.
در این جلسه مقرر شد از این پس پخش اذان ظهر و مغرب در میدان مرکزی شهر و پخش اذان ظهر در ادارات دولتی الزامی است.
همچنین بر اساس مصوبه این جلسه شهرداری گنبدکاووس موظف شد از این پس ، جانمایی برای نمازخانه پاساژها را یکی از شرایط صدور پروانه احداث آن در دستور کار خود قرار دهد.دبیرخانه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی مستقر در فرمانداری نیز موظف شد به صورت نامحسوس پخش اذان ظهر و اقامه نماز جماعت در ادارات شهرستان را مورد ارزیابی قرار دهد و نتیجه را در جلسات بعدی ارائه کند.شهرداری گنبدکاووس بر اساس مصوبه این جلسه موظف شده نسبت به جانمایی چند چشمه دستشویی در مرکز شهر اقدام کند.بر اساس این جلسه قرار شد در جلسه بعدی این کارگروه موضع تکریم ارباب رجوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد./ سایت فرمانداری گنبد

 

Neshast02.jpg

 

Neshast03.jpg

 

مطالب مرتبط:

آغاز طرح ملی نوروزگاه در بندرترکمن

همایش گرامیداشت روز ورود آزادگان در شهرستان گنبدکاووس برگزار

شهر تاریخی و مذهبی گنبدکاووس بی‌صبرانه منتظر دکتر روحانی

افزایش قاچاق چوب در گلستان/ کمبود نیرو داریم

بالاترین سرمایه معنوی جامعه نماز است

پیام تسلیت رئیس شورای اسلامی در پی درگذشت نقدی گلچشمه

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram