book hoom 01تورکمن نیوز- اخبار فرهنگی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان با اشاره به راه‌اندازی ۲۴ کتابخانه عمومی روستای در استان گفت: گسترش کتابخانه‌های روستایی در گلستان از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، رضا قوانلو ظهر امروز در جلسه انجمن نهاد کتابخانه های عمومی گلستان اظهار داشت: استفاده از مدارس روستایی و تجهیز این کتابخانه‌ها با کمک فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، دهیاری‌ها و دفتر امور روستایی استانداری از برنامه‌های امسال است.

وی افزود: تاکنون 24 کتابخانه در روستاهای گلستان راه اندازی شده و سال گذشته برای بازسازی و تجهیز کتابخانه‌های گلستان به رایانه و سیستم سرمایشی 830 میلیون تومان هزینه شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان تصریح کرد: همچنین پارسال از محل نیم درصد درآمد شهرداری‌ها 515 میلیون تومان به کتابخانه‌های عمومی استان گلستان اختصاص یافت و هم‌اکنون بیش از 41 هزار گلستانی در 75 کتابخانه نهادی و مشارکتی استان عضو هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: توسعه کتابخانه‌های استان گلستان باید به صورت متوازن و همه جانبه صورت بگیرد و برخورداری این امکان در شهرهای بزرگ، کوچک و روستاها متوازن باشد.

علی اصغر طهماسبی اظهار کرد: نخبگان و جامعه دانشگاهی ما باید عامل فرهنگ کتابخوانی و مروج آن در بین جوانان باشند و امروز بسیاری بر این باورند که آنچه در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی می‌خوانند به منزله مطالعه است، اما اعتقاد داریم هیچ چیز جایگزین مطالعه و کتابخوانی نیست و فرهنگ جامعه ما زمانی رو به تعالی خواهد رفت که کتابخوانی در جامعه ترویج پیدا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: هرگونه هزینه برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، سرمایه‌گذاری برای دیگر حوزه‌هاست.

طهماسبی تصریح کرد: برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه در استان باید از همه ظرفیت‌ها مانند بودجه فرهنگی دستگاه‌ها و خیران استفاده کرد./ تسنیم

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

برای عضویت کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

یونسی هشدار داد: نفوذ مخالفان وحدت شیعه‌ و سنی در برخی نهاد

آغاز مطالعات پهنه بندی خطر زلزله در گرگان

صادرات 12 هزار تن سیب زمینی از گلستان

راهپیمایی پرشور 22 بهمن در گنبدکاووس/ گزارش تصویری

تشکیل 3 هزار پرونده‌ی زمین‌خواری در محاکم

چگونه در منزل به روش ساده دندان ها را سفید کنیم

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram