ketabkhane sayar 01تورکمن نیوز- اخبار فرهنگی: رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان گفت: در دهه فجر امسال نخستین کتابخانه سیار کوهستانی استان گلستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، عبدالرحیم سیفی، ظهر دیروز در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: هشتمین کتابخانه سیار روستایی استان گلستان در قالب کتابخانه سیار کوهستانی در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: دهه فجر یک فرصت است تا در طول سال به پیام انقلاب توجه کرده و این پیام را به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم و سیاست ما در کمیته کودکان و نوجوانان نیز با این رویکرد ایجاد شادی و نشاط اثربخش است که پیام داشته باشد.

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با تأکید بر اینکه کوکان باید حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند، تصریح کرد: در این کمیته بیش از یک‌صد برنامه اجرا می‌شود.

سیفی گفت: استقبال نمادین از امام (ره) در فرودگاه و اجرای سرود ای ایران، افتتاح نمایشگاه تجلی رویش و راویان انقلاب، کارگاه سفال نقشینه، نشریه دیواری و معرفی وقایع با کاغذ از برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است.

به گفته وی، جشنواره لبخندهای ماندگار در قالب نشریه دیواری و ثبت خاطرات انقلاب از بازماندگان، راویان انقلاب در قالب نقاشی و کاردستی، جشنواره اقوام و آداب‌ورسوم گلستان در شهر دلند با اجرای خیمه‌شب‌بازی، پرده‌خوانی، نمایشگاه صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان است.

سیفی اظهار کرد: کلنگ زنی مرکز فرهنگی هنری گالیکش و افتتاح رسمی این مرکز در گالیکش از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی این کمیته در دهه فجر است.

وی تأکید کرد: جشنواره پرواز بادبادک‌ها و نقاشی طولی در مراوه‌تپه، افتتاح پایگاه کانون در اینچه برون و در کنار کتابخانه سیار داشلی برون، جشنواره شاعر و طنز ادبی در گرگان، جشنواره بهار سپیده‌دم با تقدیر از برگزیدگان در کانون، حضور در راهپیمایی 22 بهمن و برگزاری ایستگاه انقلاب در مسیر راهپیمایی از دیگر برنامه‌های مهم است.

سیفی خاطرنشان کرد: 39 نمایش سیار در قالب 25 نمایش در مدارس حاشیه جاده و 19 نمایش در اماکن عمومی، کارگاه آموزش فضاسازی، کارگاه ساخت عروسک‌های استکباری، خاطره‌نویسی از جشن‌های ایرانی، نمایشگاه کتاب‌های انقلاب و فستیوال فیلم‌های انقلاب نیز در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

وی افزود: نغمه‌های کودکانه، زنگ انقلاب، پرواز بادبادک‌ها، نمایش خانگی با عنوان خانواده روی صحنه، شور شیرین پرچم من، گردونه شعارهای انقلاب و قصه‌گویی انقلاب از دیگر برنامه‌های کمیته است./تسنیم

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

جشن سال نو در نوروزگاه آق‌قلا برگزار شد+تصاویر

انتخابات مجلس دهم 14 اسفند 94 انجام می‌شود

استان گلستان میزبان بزرگترین رویداد قرآنی می‌شود

خطوط آتش‌بُر در مراتع نوار مرزی خراسان شمالی با ترکمنستان ای

قهرمان نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال گلستان عقاب گنبد

حاشیه‌های اجماع یاش‌اولی‌ها در حوزه‌ی انتخابیه شرق و غرب است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram