A GH SHadmehr01تورکمن نیوز - امانقلیچ شادمهر: در مجموع وضعیت رسانه‌های استان که شامل  خبرگزاری‌ها و مطبوعات محلی است در وضعیت نسبتا خوبی است.

اما هنوز به آن مرحله‌ای که مورد توجه فرهیختگان عرصه اطلاع‌رسانی است، نرسیده‌ است. در حال حاضر فقدان بیمه برای همه خبرنگاران و عدم امنیت شغلی از مهم‌ترین معضلات پیش روی خبرنگاران استان ومانعی برسر راه پرداختن به رسالت عظيم خبرنگاری است.

 رسانه‌های استان به جای این‌ که به رسالت کار اطلاع‌رسانی خود بپردازند، بعضا فقط تبدیل به یک آگهی نامه شده‌اند و بدنبال ایجاد رپرتاژ و آگهی هستند و یا فقط یه صورت کُپی‌پیست و غیر حرفه‌ای عمل می‌کنند. در چنین زمانی است که خبرنگار از تعهد واقعی خود خارج می‌شود. این بزرگترین خطری است که همه رسانه‌ها مخصوصا رسانه‌های محلی را تهدید می‌کند. راه حل برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران و برگزاری کلاس‌های پیشرفته خبرنگاری است.

باید برای وضعیت حقوق خبرنگاران استان تدبیری اندیشیده شود. یکی از پیشنهادهایی که می‌شود این است که باید با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر دستگاه‌های اجرایی حقوق ثابتی برای خبرنگاران فعال وشناخته شده استان که واقعا قدرت کار خبرنگاری دارند، درنظر گرفته شود. برای اجرای این طرح نیز با برگزاری آزمون، تعدادی از خبرنگاران فعال که در این آزمون ارزیابی موفق می‌شوند؛ به صندوقی که برای پرداخت حقوق ثابت به خبرنگاران درنظرگرفته می‌شود معرفی شوند.
از دیدگاه بنده رسانه‌هایی که بدنبال جذب آگهی و رپرتاژ از خبرنگارهستند، در واقع به خودشان لطمه می‌زنند. چرا که وقتی خبرنگار دغدغه گرفتن آگهی و رپرتاژ را داشته باشد، دیگر نمی‌تواند به رسالت کاری خود بپردازد و این یکی از معضلات اساسی است که در استان شاهد هستیم.

اما مهم‌ترین مشکل که بسیار بیش از تنگناهای اقتصادی آزاردهنده است، بی‌اعتنایی و بی‌توجهی برخی مدیران در پاسخگویی به پرسش‌هاست؛ خصوصا اگر درباره مشکلات حوزه مدیریتی و ناکارآمدی در فلان اداره و سازمان باشد. این‌جاست که برخی مدیران از زیر بار وظیفه اصلی خود که همانا پاسخگویی به نمایندگان افکار عمومی است، طفره می‌روند و به خبرنگاران اهمیتی نمی‌دهند. باید به خاطر داشته باشیم که خبرنگار انتقاد کننده است اما انتقام گیرنده نیست. لذا خبر در واقع حکایت کننده واقعیت‌های جامعه است.
در طول سال فقط یک روز خبرنگار به مسائل و مشکلات خود می‌پردازد. لا اقل در همین روزها چه خوب است به همین بهانه مسئولان به درد و دل این قشر که هیچ حامی ندارند توجه کنند و نسبت به رفع مشکلات آنها چاره اندیشی کنند./اولکأمیز

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

کشاورزی گلستان چشم‎انتظار توجه و تدبیر

معاون وزیر علوم: سرمایه‌گذاری در حوزه مراكز آموزش عالی زمینه

محروم بودن گلستان از داشتن تشکل قوی صادراتی

مذاکرات رئیس جمهور ترکمنستان و رئیس جمهور کره در سئول

برنامه رقابت‌های فوتبال کارکنان دولت در گلستان

اجرای ۶۰۰ هکتار جنگل‌کاری در استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram