nevisande 01اخبار فرهنگي- توركمن‌نيوز: رئیس اداره فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل ارشاد استان گلستان گفت: در طرح حمایتی از نویسندگان استان گلستان، کتاب‌هایی که در همان سال یا سال گذشته چاپ شود از آنان خریداری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، فرشته آل نبی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره حمایت‌ها از نویسندگان و هنرمندان استان اظهار داشت: امروز 14 تیر مصادف با روز قلم، همایش بزرگداشت روز قلم با حضور استاد محمدرضا شرفی و اهالی قلم استان گلستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس در حال برگزاری است.

رئیس اداره فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این همایش در قالب کارگاه اموزشی داستان نویسی با بیش از 50 نفر از داستان نویسان از شهرهای استان گلستان در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قابوس بن وشمگیر، یکی از بزرگان داستان‌نویس کشور در گنبدکاووس بوده و در سالروز ثبت جهانی برج قابوس این کارگاه در شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد: این کارگاه در دو نوبت صبح 10 تا 13 و عصر14 تا 16:30 دقیقه برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در سال جاری یک کتاب شعر بانوان به چاپ خواهد رسید و همچنین داستان‌های کوتاه این کارگاه آموزشی به زیر چاپ خواهد رفت.

آل نبی گفت: وظیفه وزارت ارشاد حمایت و نظارت بر هنرمندان است و در حوزه حمایت، هرکتابی که در استان توسط ناشرین چاپ شود، اداره کل یک نسخه آن را به وزارتخانه تحویل میدهد تا در هیئت خرید کتاب مورد تائید واقع شود و در صورت تائید تعدادی از این کتاب خریداری و در کل کشور توسط موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران توزیع خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگی، مطبوعاتی و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: در طرح حمایتی نویسندگان استان، کتاب‌هایی که در همان سال یا سال گذشته چاپ شود، هیئت خرید ارشاد تعدادی از این کتاب‌ها را در استان خریداری می‌کند.

وی اظهار داشت: کتب ارزشمندی که موضوع آن احیاء فرهنگ بومی و محلی و اقوام مختلف باشد و دارای منابع مطمئن باشد در قالب چاپ حمایت خواهند شد.

منبع: تسنيم

مطالب مرتبط:

نیاز حمایت ۷۰ هزار بافنده فرش گلستان

تعریض پل شهید باهنر آق‌قلا به مراحل پایانی نزدیک می‌شود

حضور سه والیبالیست ساحلی گلستان در مسابقات تایلند قطعی شد

عملیات زهکشی 10 هزارهکتار از اراضی گلستان اجرایی شد

دو سارق آرایشگاه های زنانه در گلستان دستگیر شدند

قبولی 76 نفر از پرسنل هنگ مرزی اترک گلستان در آزمون حفظ قرآن

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram