Reza Pourmehdi008تورکمن نیوز- اخبار گردشگری گنبدکاووس: دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس ازبازدید 122 هزارو 891 مسافر و گردشگر نوروزی از مناطق تاریخی، گردشگری و تفریحی این شهرستان در مدت زمانی 27 اسفند 94 تا ششم فروردین 95 خبر داد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، رضا پورمهدی اظهار داشت: این تعداد مسافر نوروزی از بلندترین برج آجری جهان، موزه فرش، شهر تاریخی جرجان، تالاب آلماگل، بازارچه مرزی، بقعه ملاعلی عطا دانشمند و امامزاده یحیی بن زید (س) گنبدکاووس دیدن کردند.
وی گفت: در 9 روز گذشته تعداد 11 هزار و 200 مسافر و گردشگر نوروزی از بلندترین برج آجری جهان، 276 نفر از موزه فرش، 876 نفر از شهر تاریخی جرجان و 58 هزار نفر از آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (س) شهرستان گنبدکاووس دیدن کردند.
پورمهدی به آمار بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از مناطق مرزی گنبدکاووس نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته 12 هزارو 9 نفر از تالاب بین المللی آلماگل، 11 هزارو 730 نفر از بقعه ملاعلی عطا دانشمند و 28 هزارو 800 نفر از بازارچه مرزی و گمرگ اینچه برون این شهرستان دیدن کردند.
به گفته وی همچنین در 9 روز گذشته درمجموع شش هزارو 777 مسافر و گردشگر نوروزی در اماکن اقامتی گنبدکاووس شامل هتل ها، مهمانسراها، مدارس طرح اسکان آموزش و پرورش و امامزده یحیی بن زید (س) اسکان یافتند.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس همچنین از انجام 294 ماموریت توسط مرکز فوریت های پزشکی (اورژانس 115) این شهرستان از 27 اسفند 94 تا ششم فروردین 95 خبر داد و تصریح کرد: مرکز فوریت های پژشکی دراین مدت به 98 مصدوم سوانح رانندگی و 198 بیمار غیر تصادفی خدمات ارائه کرده است.
پورمهدی همچنین گفت: امسال برای حضور بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی به این شهرستان نمایشگاهی با 110 غرفه از صنایع دستی، سوغات و غذاهای سنتی و محلی و آلاچیق های ترکمنی در جوار برج قابوس برپا شده است.
وی افزود: مسافران و گردشگران نوروزی می توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه بزرگ با لباس های سنتی و محلی اقوام ساکن در گنبدکاووس بویژه قوم ترکمن عکس یادگاری بگیرند.
شهرستان گنبدکاووس با بیش از 325 هزار نفر در شرق استان گلستان واقع است و از جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوان نظیر برج قابوس به عنوان بلندترین بنای آجری جهان، تالاب های بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل، امامزاده یحیی بن زید (س) و بازراچه مرزی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

برای عضویت کلیک کنید

 

مطالب مرتبط:

همایش بانوان تاثیرگذار و فعال دوران انقلاب در گنبدکاووس برگز

بیش از 4 هزار گلستانی راهی سفر کربلای معلی برای شرکت در اربع

افزون بر 19 هزار میلیارد ریال خرید تضمینی محصولات کشاورزی گل

بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر در استان گلستان تحویل متقاضیان م

تصمیم‌گیری ایجاد بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری سلامت در بندرگز

خلع ید 4/5 میلیون متر مربع از اراضی ملی در گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram