gardesh1 19f‌اخبار میراث فرهنگی و گردشگری-تورکمن‌نیوز:  از پایان تعطیلات نوروزی سال 1396 یک هفته‌ای بیش نمی‌گذرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،    تعطیلات نوروز و آغاز فصل بهار همراه با سرسبزی، طراوت و زیبایی طبیعت است که انسان‌ها را مجذوب خود می‌کند و گردشگران زیادی برای بهره‌‌مندی از این زیبایی‌ها به دامان طبیعت می‌روند.

گردشگرانی که گاهی اوقات صحنه های ناخوشایندی از خود برجای می‌گذارند. تخریب ابنیه های تاریخی و نوشتن یادگاری بر روی آنها، رها کردن زباله‌ها در طبیعت، آتش زدن درختان و گیاهان و موارد مشابه که هر ساله شاهد و ناظر آنها هستیم.

ولیکن شاید زشت‌ترین صحنه‌ای که می‌توانستیم امسال از گردشگران در استان گلستان و ترکمن صحرا مشاهده کنیم،استفاده از سنگ‌های قبر قبرستانی برای طبخ کباب در گنبدکاووس بود.

قبرستان قدیمی بابا قلیچ امسال شاهد رفتار زشت و غیراسلامی بود که آثار آن هنوز هم پا برجاست،این قبرستان سالهاست بدون توجه به آن رها شده است و مدت ها از آخرین تشییع جنازه در قبرستان باباقلیچ سپری می شود.

نوروز امسال برخی از گردشگران با استفاده از سنگ‌های قبر این قبرستان به طبخ کباب پرداختند،سنگ هایی که برروی برخی از آنها مشخصات قبور ذکر شده اند.
سنگ قبرهای قدیمی که هر کدام هویت یکی از متوفیان است،وسیله ای برای طبخ کباب شده اند و این رفتار زشت و ناشایست توسط چند نفر و در چندین محل انجام شده است.
منبع: پایگاه خبری ترکمن‌های ایران

gardesh2 19f

 

مطالب مرتبط:

برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در گلستان

پیش‌بینی در لیگ جهانی والیبال غیرحرفه‌ای است

آغاز صدور پروانه شکار پرندگان وحشی در گلستان از آذر ماه

کاشت 2500 اصله نهال بمناسبت هفته منابع‌ طبیعی در اینچه‌برون

توجه ویژه وزارت صنعت به بخش تولید در سال ۹۵

گزارش لحظه به لحظه تشییع 6 شهید منا در گنبد کاووس/چهارشنبه 2

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram