IMG 0432تورکمن نیوز- اخبار بزرگداشت: مراسم بزرگداشت دویست و هشتاد و سومین سالگرد تولد شاعر ایرانی ترکمن مخدومقلی فراغی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در آرامگاهش واقع در آق‌توقای مراوه‌تپه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مراسم بزرگداشت دویست و هشتاد و سومین سالگرد تولد شاعر شهیر ایرانی ترکمن مخدومقلی فراغی صبح امروز با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در شهرستان مراوه‌تپه استان گلستان برگزار و در این مراسم از کتاب ترجمعه اشعار وی رونمایی شد.

در این مراسم کتاب اول ترجمه اشعار مخدومقلی فراغی با حضور معاون رئیس جمهور رونمائی شد.

در این کتاب 100 بیت از اشعار مخدومقلی فراغی توسط 6 پژوهشگر به فارسی ترجمه و اشعار آن از نظر موضوعی مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته است.

در این مراسم هنرمندان ترکمن، موسیقی اصیل ترکمنی اجرا کردند.

مخدومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن در سال یک هزار و 112 هجری شمسی در روستای "حاجی قوشان" از توابع شهرستان گنبدکاووس به دنیا آمد، پدرش دولت محمد آزادی از شاعران سرشناس قرن دوازدهم ترکمن و گوگلان و مادرش ارازگل از طایفه گوکلان، تیره گرکز بود.

این شاعر شهیر ترکمن در سال یک هزار و 169 هجری شمسی درگذشت و بدن او را حوالی روستای آق تقای در 40 کیلومتری غرب مراوه تپه و در جوار آرامگاه پدرش به خاک سپردند.

هر ساله در ایام ولادت این شاعر شهیر ترکمن برنامه های متنوع فرهنگی هنری با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان به این شاعر و نیز برخی مقامات استانی و کشوری و خارجی از کشور ترکمنستان در شهرهای ترکمن‌نشین و به ویژه بر سر مزار فراغی برگزار می‌شود./ تسنیم

 

 

شبکه خبری گلستان، ایران و جهان:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

تایید قصاص قاتل مامور نیروی انتظامی گلستان در دیوان عالی کشو

اجرای طرح راهداری تابستانه در ۳۰۰۰ کیلومتر از راه‌های گلستا

شكست ركورد ريل‌سازي در دولت يازدهم

شنا در سد خاکی چندیر جرگلان ممنوع است+تصاویر

مهندس حمیدی: تذکر به استخدام خارج از برنامه از سوی مدیران در

اهدای خون 8 هزار گلستانی در سال جدید

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram