ehdas marakez jame salamat 01تورکمن نیوز- اخبار گلستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: مراکز جامع سلامت در همه شهرهای استان گلستان احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، تقی ریاحی، ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: مراکز جامع سلامت در همه شهرهای استان و 2 نقطه در شهرگرگان به بهربرداری می‌رسد.

وی با اشاره به احداث مراکز بهداشت درمانی روستای در سال 95 افزود: خانه‌های بهداشت استان گلستان به صورت کامل ملکی شده و از اجاره‌ خارج شده و بیش از 120 باب خانه بهداشت درسال‌های93 و 94 در استان گلستان ساخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به ساخت بیمارستان سوانح و سوختگی گرگان اشاره و تصریح کرد: علاوه بر بیمارستان سوانح و سوختگی، بیمارستان قلب و عروق هم در سال 94 آماده افتتاح می شود و در سال 95 به بهره برداری می رسد.

ریاحی افزود: پیش از اجرای طرح تحول سلامت، آمار برخوداری گلستان از امکانات و زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان بسیار پایین بود، اما هم‌اکنون ،شاهد توجه بیشتر دولت به این استان و کاهش محسوس محرومیت در این بخش هستیم.

وی اظهار کرد: به عنوان نمونه قبل از آغاز این طرح به ازای هر یک‌هزار گلستانی 1.2 تخت فعال در بیمارست های استان وجود داشت، اما هم اینک این آمار به 1.5 تخت برای هر یکهزار نفر رسیده است.

رئیس علوم پزشکی گلستان ادامه داد: کمبود تخت‌های پزشکی در مراکز درمانی استان پیش از این روند ارائه خدمات مطلوب پزشکی به گلستانی‌ها را مخدوش و دشوار می‌کرد که با عنایت ویژه دولت ،این مشکل برطرف شد.

دکتر ریاحی گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان از 617 تخت در سال 91 به 2 هزار و 286 تخت رسیده که این رشد 45 درصدی به دست آمده در 3 سال، منجر به کاهش محرومیت استان به خصوص در بخش‌های محروم شرق گلستان شده است.

وی اظهار کرد: با توسعه خدمات و امکانات زیربنایی در شهرهای محروم شرق استان، هم‌اکنون این مناطق از حداقل‌های کشوری عبور کرده و در ردیف مناطق برخوردار کشور قرار گرفته‌اند./ تسنیم

مطالب مرتبط:

عشایر گلستان ۵ هزار تن گوشت قرمز و ۱۴ هزار تن شیر تولید می‌ک

کشف 51 قطعه پرنده از شکارچیان غیرمجاز در گلستان

دیدار با خانواده جانباز مبارزه با مواد مخدر در شهرستان گنبد

دستگیری ۳۹ شکارچی متخلف طی یک ماه در گلستان

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان: از استیضاح وزیر راه حمایت

بازیکن استقلال رقیب سردار آزمون و فرهاد قائمی/ حضور درخشان ب

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram