TurkmensNews Telegram TN

laval car. Shell Eco marathon 3 600x450اخبار دانش و فن‌آوری-تورکمن‌نیوز- کمپانی معروف شل هر ساله با برگزاری سری مسابقات Eco-marathon از تیم‌های دانشجویی برای طراحی کم مصرف‌ترین خودروها در کلاس‌های مختلف - از جمله کلاس خودروهای مجهز به موتور احتراقی - دعوت به عمل می‌آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  برای شرکت در این مسابقه، برگزار کنندگان آن چهارچوب‌هایی را تعیین کرده‌اند که تمام شرکت کنندگان ملزم به رعایت آن هستند.

shell eco marathon americas prototype cars on track

در رقابت اکو-ماراتن شاخه آمریکا که چندی پیش در دیترویت برگزار شد، دانشجویان دانشگاه Laval کِبِک کانادا برای دومین سال متوالی موفق به کسب مقام نخست شدند.

خودرویی که توسط این تیم دانشجویی توسعه یافته، توانسته با هر گالن سوخت مسافت 2713.1 مایل را پشت سر بگذارد که معادل 0.086 در هر 100 کیلومتر است.

جالب اینکه موتور تامین کننده نیروی این خودرو، فقط 2 اسب بخار قدرت دارد. پس از کسب این موفقیت تیم لاوال در رقابت‌های جهانی شل که اواخر امسال در لندن برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

laval car. Shell Eco marathon 2

با وجود دستیابی به ارقام خیره کننده از لحاظ مصرف سوخت، تقریبا هیچ یک از خودروهای حاضر در این رقابت از لحاظ طراحی، استفاده روزمره و قابلیت‌های کاربردی آمادگی حضور در خیابان‌ها را ندارند.

علاوه بر اینها ضعف در ایمنی یکی دیگر از ایراداتی است که تقریبا تمامی شرکت‌کنندگان با آن مواجه هستند و به نظر نمی رسد که هیچ یک از آنها از هیچ تست تصادفی سربلند بیرون بیاید.

laval car. Shell Eco marathon 4

علی رغم مشکلات اشاره شده، حاضرین در این رقابت چندان مقصر نیستند؛ چرا که آنها اتومبیل‌های خود را بر اساس چهارچوب‌های تعیین شده کمپانی شل تولید می‌کنند.

با این حساب می‌توان گفت که اگر لازم باشد تغییراتی در این رقابت‌ها ایجاد شود، این برگزار‌کنندگان هستند که باید نسبت به تدوین مقررات جدید اقدام کنند.

Shell Eco Marathon Asia 126

شاید برخی بپرسند که چطور امکان دستیابی به چنین ارقام خیره کننده‌ای برای تیم‌ها میسر می‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم که خودروهای حاضر به دلیل طراحی فوق‌العاده ایرودینامیک ضریب درگی کمتر از 0.1 داشته و از اصطکاک جنبشی کمتر از 0.0015 برخوردار هستند.

وزن خودروها نیز بدون راننده از 45 کیلوگرم فراتر نمی‌رود و از موتورهای بسیار کم حجم و با قدرت کم برای تامین نیروی مورد نیاز استفاده می‌شود.

shell eco marathon europe

از آنجایی که در طول مسابقه خودروها باید در یک مسیر 16 کیلومتری حداقل سرعت میانگینی برابر با 23 داشته باشند، تیم‌های حاضر پس از رسیدن به سرعتی بالاتر موتور خودروها را خاموش می‌کنند که این مساله نقشی کلیدی در کاهش مصرف سوخت دارد.

ناگفته نماند تابستان گذشته یکی دیگر از تیم‌هایی که از سال 2011 مدام در رقابت‌های اکو-ماراتن شل حضور فعال داشته، در کلاس خودروهای الکتریکی توانسته بود به رکورد 1232 کیلومتر مسافت با یک کیلو وات ساعت انرژی دست پیدا کند؛ این رقم در دنیای موتورهای درون سوز معادل 0.009 لیتر سوخت در 100 کیلومتر می‌شود.

TUfast Eco 2

این تیم با نام TUfast شناخته شده و از دانشجویان فعلی و فارغ التحصیل دانشگاه فنی مونیخ تشکیل شده است.
منبع:  thetruthaboutcars

مطالب مرتبط:

کاهش 35درصدی بارش های سال آبی جاری در گلستان

جسد دو نوجوان گمشده در روستای آجی قوشان گنبدکاووس کشف شد+ تص

۳۸۴ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گلستان پرداخت شد‌

جلسه ستاد ویژه رسیدگی به حادثه دیدگان منا در گمیشان برگزار ش

ثبت ۲۷ تخلف انتخاباتی داوطلبان انتخابات شورا در استان گلستان

شهادت شیخ نمر و 47 نفر از یارانش توسط حکام آل سعود درخت آزاد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram