TurkmensNews Telegram TN

Baran Ragbar TurkmensNewsتورکمن نیوز - اخبار هواشناسی: رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان با اشاره به بارش های شدید امروز در شرق استان گفت: این شرایط جوی در نقشه‌های پیش یابی قابل رویت نیست و تنها نیم ساعت قبل از شروع مشاهده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، محمدرضا رحمن نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در شرق استان (مینودشت و گالیکش) طی روز جاری نیز افزود: با توجه به وجود سلول های ناپایدار در این دو شهر، بارش های 'لوکانی' آغاز شده است ،ولی این وضعیت در نقشه های پیش بینی قابل رویت نیست.
این کارشناس هواشناسی گلستان اضافه کرد: این وضعیت جوی از طریق رادارها رصد می شود و تنها نیم ساعت قبل از آغاز شکل گیری و بروز بارش، قابل مشاهده بوده و اطلاع رسانی از طریق صدور اطلاعیه و درج در صفحات اجتماعی انجام می شود.
رحمن نیا ادامه داد: هم اینک نمی توان پیش بینی کرد که سلول های ناپایدار که در شرق استان فعال است، به سمت غرب و مرکز استان حرکت کرده و همان بارش را ایجاد خواهد کرد، اما شرایط آن از روی رادارها بطور دقیق در حال بررسی بوده و اطلاع رسانی خواهد شد.
رییس گروه پیش بینی هواشناسی گلستان افزود: وضعیت و عملکرد این شرایط جوی کاهش یافته، اما هنوز نمی توان میزان دقیق بارش امروز در شهرهای گالیکش و مینودشت را اعلام کرد.
وی همچنین گفت که با توجه به نقشه های پیش بینی و رصدهای انجام شده، هوای بیشتر استان از عصر امروز دوشنبه بارشی و همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود.
به گفته رحمن نیا این شرایط جوی تا آخر وقت روز سه شنبه هفته جاری در استان تداوم دارد.
از سوی دیگر اداره کل هواشناسی گلستان در اطلاعیه ای اعلام کرد که براساس آخرین خروجی مدل های پیش بینی، به علت جابجایی جریانات مطلوب سطحی از سمت غرب استان و همراهی موج تازه در تراز میانی جو اوقات عصر و اوایل شب بر شدت ناپایداری به خصوص در ناحیه شرقی گلستان افزوده شده و بارش ها به صورت رگباری منفرد به همراه رعد و برق خواهد بود.
این اداره کل افزوده است که این شرایط تا روز چهارشنبه در استان تداوم خواهد داشت که بنابر این با توجه به افزایش ناپایداری و شدت بارش ها در بعضی ساعات، احتمال آبگرفتگی برخی معابر و وقوع سیل ناگهانی در نواحی مستعد و کوهستانی استان دور از انتظار نخواهد بود./ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

اعزام کاروان‌های راهیان نور شهرستان گرگان در ۳ مرحله

قدردانی جمعی ازمسئولان گلستان باتبریک 17مرداد ازتلاش خبرنگار

آیت‌‌الله شاهرودی: خبرنگاری شغلی مقدس و خدمت به همنوعان است

مهران غفوریان هم اینک در اتاق عمل است

برگزار شدن پنجمین جشنواره توت فرنگی در استان گلستان

تولید بیش از ۱۱۰ هزار تن سیب زمینی در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram