TurkmensNews Telegram TN

Havashenasi 27Dayاخبار هواشناسی-تورکمن‌نیوز: مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: در استان گلستان از ابتدای سال زراعی میانگین بارش ایستگاه‎های استان نسبت به بلندمدت و سال گذشته به ترتیب ۳۱ و ۴۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، نوربخش داداشی در پنجمین جلسه ستاد بحران استان گلستان به وضعیت آب و هوایی استان گلستان و پیش‌بینی کوتاه مدت وضعیت هوا اشاره کرد و اظهار داشت: به جز فردا که هوا نیمه ابری تا ابری است و در مناطق کوهپایه و کوهستان با احتمال بارش پراکنده و وزش باد است در بیشتر روزها هوای استان گلستان در 14 روز آینده صاف و یا نیمه ابری است.

وی تصریح کرد: در روز چهارشنبه 6 بهمن ماه هوای استان گلستان ابری همراه با بارندگی خواهد بود و در ارتفاعات بارش برف، وزش باد و مه آلودگی را خواهیم داشت و از اواخر وقت کاهش ابر اتفاق می‎افتد.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه میزان بارندگی در این روز 5 تا 20 میلی‎متر پیش‎بینی می‎شود افزود: در مجموع انتظار می‌رود بارش کشور در طول فصل زمستان با وجود بی‎هنجاری‎هایی که خواهد داشت در حدود میانگین بیان شده است.

داداشی یادآور شد: در انتهای فصل زمستان بارش سال زراعی همچنان کمتر از میانگین بلندمدت خواهد بود.

وی افزود: پیش‌بینی فصلی بارش استان گلستان نشان می دهد که از نیمه دوم دی‌ماه تا نیمه اول اسفند در منطقه شمال غرب، شرق و جنوب شرق در حد نرمال و در دیگر نواحی 10 تا 20 درصد کاهش را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان ابراز داشت: در نوار شمالی کشور دمای هوا در بهمن ماه در حدود میانگین بلندمدت در نوسان خواهد بود.

داداشی گفت: دمای استان گلستان در فصل زمستان  سال 1395 در حد میانگین بلندمدت در نوسان است.

وی درباره پیش‎بینی وضعیت آب و هوا و دما در زمستان سال‌جاری اظهار کرد: مقدار بارش در ادامه سال جاری و فصل زمستان دارای چند مشخصه مهم خواهد بود که ابتدا اینکه میانگین بارش فصل زمستان در محدوده بلندمدت توام با افت و خیزهای ماهانه خواهد بود و در عین حال بارش فصل زمستان سبب افزایش مجموع بارش سال زراعی منتهی به انتهای زمستان به بیش از نرمال نخواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه بارش فصل زمستان در غرب کشور بیش از میانگین و در سواحل خزر و جنوب شرق کشور متمایل به کمتر از نرمال خواهد بود یادآور شد: میانگین دما در 2 ماه بهمن و اسفند به تدریج تا یک درجه بیش از میانگین افزایش می‎یابد.

داداشی اظهار کرد: پتانسیل تبخیر در این استان 3 برابر میزان بارندگی است و نسبت بین پتانسیل تبخیر به بارش در این استان بیشتر از نسبت جهانی آن است.

وی افزود: ارتفاع بارش ثبت شده در ایستگاه‎های هواشناسی کشور نشان از کاهش حدود 44 درصدی بارش از ابتدای سال زراعی تا 25 دی‌ماه  نسبت به میانگین بلندمدت دارد.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان متذکر شد: در استان گلستان از ابتدای سال زراعی مقدار میانگین بارش ایستگاه‎های استان نسبت به بلند مدت و سال گذشته به ترتیب 31 و 43 درصد کاهش داشته است.

داداشی گفت: در بین ایستگاه بیشترین کاهش بارندگی نسبت به نرمال در بندرگز و به میزان 57 درصد است./تسنیم

 

مطالب مرتبط:

شکست کامل داعش در گرو «آشتي ملي»

آغاز ساخت اقامتگاه طبیعت گردی در منطقه گردشگری محمدآبادکتول

ماجرای جراحی اشتباهی دست چپ کودک ۲ ساله به جای راست در اصفها

مجمع عمومی فوق العاده انجمن صنفی روزنامه‌نگاران گلستان امروز

ثبت تردد بیش از چهار میلیون خودرو در 28 محور مواصلاتی گلستان

ایران بهترین کشور برای پناهندگان در دنیا است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram