Manabe Zende Khazarتورکمن نیوز- اخبار خاورمیانه: سازمان شیلات ایران اعلام کرد: سی و ششمین اجلاس کمیسیون منابع زنده دریای خزر با حضور پنج کشور ایران، روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان یکم تا سوم تیرماه امسال در شهر آستانه مرکز قزاقستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، هدف از برگزاری این اجلاس ارایه گزارش های جدید از وضعیت فعلی و مدیریت منابع زنده آبی مشترک دریای خزر به ویژه ذخایر ارزشمند و منحصر به فرد ماهیان خاویاری تحت عنوان (فسیل های زنده) است.

قرار است در این اجلاس اطلاعات پنج کشور درباره فعالیت آن‌ها در سال‌های 2014 و 2015 میلادی در عرصه دریای خزر، بهره برداری، میزان صید منابع زنده آبزی، تولید و حفاظت از ذخایر ماهیان منحصر به فرد به ویژه ذخایر ارزشمند ماهیان خاویاری ارایه شود.

براساس ارایه گزارش های وضعیت فعلی ذخایر منابع زنده آبی در نتیجه تحقیقات دریایی؛ سهمیه های صید منابع زنده آبی دریای خزر برای سال 2016 و پیش نویس قواعد مراحل مندرج در زیربند سه ماده 10 موافقت نامه حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر، تهیه و تصویب می شود.

هیاتی از کشورمان به سرپرستی حسن صالحی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در این اجلاس شرکت می کنند.

کمیسیون مزبور پس از فروپاشی شوروی سابق تشکیل شده و جمهوری اسلامی ایران از سال 1381 به عضویت آن درآمده است.

طی سال‌های گذشته تا سال 2010 ، ایران بیشترین سهم را در صید تجاری و صادرات ماهیان خاویاری در بین کشورهای حوزه خزر داشت و در سال 2010 براساس توافق صورت گرفته بین رییسان جمهوری کشورهای حاشیه دریای خزر، قرار شد به منظور بازسازی و حفظ ذخایر، صیدتجاری ماهیان خاویاری به مدت پنج سال در دریای خزر متوقف شود و طبق آخرین مصوبه کمیسیون منابع زنده دریای خزر، ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری از سال 2014 نیز ادامه پیدا کرد که ایران نیز تاکنون به تعهدات خود در این زمینه پایبند است.

سی و چهارمین اجلاس کمیسیون منابع زنده دریای خزر در شهر آستاراخان روسیه برگزار شد و نمایندگان شیلاتی پنج کشور حاشیه دریای خزر شامل روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در آن حضور داشتند./ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

برای عضویت کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

حضور وزیر سابق آموزش و پرورش در غرب گلستان

مراسم شب‌های قدر در 84 مسجد شهر و روستاهای گنبدکاووس برگزار

پلنگ ترکمنستان، سگ پاسگاه مرزی ایران را شکار کرد

تصویر هنرمندان ترکمن در مراسم افتتاحیه راه آهن ایران، ترکمنس

چشم زنی که نخ تولید می‌کند/اتفاقی شگفت‌انگیز در پزشکی+عکس

آغاز رسمی عملیات اجرایی دو پارک بزرگ در گنبدکاووس+تصاویر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram