Talafar 2 Shاخبار خاورمیانه-تورکمن‌نیوز- در چهارمین روز از عملیات آزادسازی تل‌عفر هم‌زمان با پیشروی ارتش عراق به داخل اين شهر و فرار هزاران غیرنظامی، سازمان ملل اعلام کرد ٣٠ هزار نفر در تل‌عفر در محاصره هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،، به نقل از الجزیره، نیروهای عراقی در ادامه عملیاتشان برای آزادسازی شهر تل‌عفر پس از سلطه بر منطقه الکفاح در غرب این شهر و محله النور از طرف شرقی، موفق شدند بر محله السرای در مرکز شهر سلطه پیدا کنند. آزادسازی این محله ساعاتی پس از اعلام سلطه بر محله‌های الکفاح و النور و بدون مقاومت شدید داعشی‌ها صورت گرفت. تصاویر منتشرشده از سوی برخی خبرگزاری‌ها نشان‌دهنده تمرکز نیروهای عراقی و حشد الشعبی در مرکز شهر تل‌عفر است. حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور موفق به پیشروی به سمت مرکز تل‌عفر شده‌اند. منابع نظامی عراقی می‌گویند نیروهای حشد الشعبی نیز روستای الطینیه در حومه شهر را آزاد کرده‌اند. پیش از اداره تبلیغات جنگ ارتش عراق اعلام کرده بود که ١٧ روستا در اطراف تل‌عفر آزاد شده است. عملیات آزادسازی شهر تل‌عفر مهم‌ترین پایگاه باقی‌مانده تروریست‌های داعش در عراق از روز یکشنبه با دستور مستقیم نخست‌وزیر این کشور آغاز شد. این عملیات از چند محور آغاز شده و شهر تل‌عفر از محور غرب و جنوب مورد حمله قرار گرفته است. هم‌زمان سازمان ملل نسبت به محاصره ٣٠ هزار غیرنظامی در شهر تل‌عفر  کشتار و اعدام این افراد ابراز نگرانی کرده است. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفت: کمک‌های انسانی و کمپ‌های اسکان موقت در نقاطی در جنوب و شرق شهرستان تل‌عفر مستقر شده و بیش از ٣٠٠ نفر روز دوشنبه به این مناطق آمده‌اند. او همچنین نسبت به استفاده از غیرنظامیان عراقی به عنوان سپر انسانی در درگیری‌ها ابراز نگرانی کرد. تل‌عفر در حدود ۷۰کیلومتری غرب موصل، مرکز پیشین فرماندهی «داعش» در عراق واقع شده و پیش از تصرف به دست داعش پرجمعیت‌ترین شهر استان نینوای عراق پس از موصل بود و حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داشت. موصل در آغاز ماه جولاي سال جاری (۲۰۱۷) پس از ماه‌ها نبرد به تصرف کامل نیروهای نظامی عراق درآمد. اکثریت جمعیت‌ تل‌عفر را ترکمن‌ها تشکیل می‌دهند. در صورت آزادی تل‌عفر رابطه نیروهای «داعش» با شهر رقه قطع شده و این گروه تروریستی توانایی تحرکات خود در مرز سوریه و عراق را کاملا از دست خواهد داد.

 

گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

 

مطالب مرتبط:

رئیس کل دادگستری گلستان: بیش از ۵ هزار زندانی در زندان‌های گ

دستگیری 34 متهم تحت تعقیب و 10 سارق در گنبدکاووس

حضور فرماندار گمیشان در اولین کنگره شهدای کارمند استان

آغاز طرح تابستانه کتاب در گلستان

چهار تن زغال در گالیکش کشف و ضبط شد

تغییر در راس هرم مدیریتی شورای اسلامی شهر گرگان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram