5169 Copyتورکمن نیوز- ترکمنستان: «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان امروز در یک برنامه تلویزیونی گفت: دیدگاه و برداشت‏‌های بعضی از محققان خارجی درباره ارزش‏‌های فرهنگی و تاریخ مردم ترکمن با دیدگاه اجتماعی و دکترین ما مطابقت ندارند.

وی تصریح کرد: در عملیات تحقیقاتی و پژوهشی به ویژه در کاوش‌های باستان شناسی در خاک ترکمنستان تعداد زیادی از کارشناسان و محققان خارجی مشارکت فعالی دارند که تحقیقات آنها درباره تاریخ و ارزش‌های معنوی و فرهنگی ملت ترکمن، ضروری می‏‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز،  بردی محمداف با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر بر کارهای علمی و تحقیقاتی برخی محققان و کارشناسان خارجی حاضر در ترکمنستان و یا آن افرادی که درباره تاریخ ترکمن اظهارنظر می‌کنند، افزود: حضور این کارشناسان در خاک ترکمنستان لازم می‌باشد، اما کارشناسان و محققان خارجی که به ترکمنستان می‏‌آیند در مقالات خود دیدگاه و برداشت‏‌های شخصی خود را درباره ایجاد و شکل‌گیری ارزش‏‌های فرهنگی و تاریخ مردم ترکمن بیان می‌کنند که در برخی موارد با دیدگاه‏‌های اجتماعی و دکترین ما مطابقت ندارند.

وی ادامه داد: گاهی شاهد هستیم که کارشناسان خارجی بدون توجه به ارزش‏‌های فرهنگی ترکمنستان صرفا به نشر افکار و برداشت‏‌های شخصی خود از فرهنگ ترکمن می‌پردازند که این امر می‌تواند در جاهایی به ضرر ارزش‏ها اجتماعی این کشور تمام شود.

رئیس جمهور ترکمنستان بدون اشاره به نحوه تحقیقات علمی در درون  ترکمنستان، افزود: هر گونه کار علمی و تحقیقاتی انجام شده درباره تاریخ، میراث و ارزش‌های فرهنگی مردم ترکمن که توسط محققان و کارشناسان خارجی منتشر می‌شوند باید در وزارت فرهنگ و آکادمی علوم ترکمنستان مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین با انتقاد از مقامات عالی رتبه دولت ترکمنستان در امور علمی و فرهنگی، اظهار داشت: چرا کارشناسان و محققان محلی به کارهای تحقیقاتی تاریخی و باستان شناسی کمتر می‌پردازند.

محققان و مورخان ترکمن بر این باورند، سابقه تاریخی ملت ترکمن ۵ هزار ساله بوده و مردم این سرزمین تاریخی و باستانی، سهمی ارزنده‌ای در گنجینه معنوی و فرهنگی بشریت داشته‏‌اند./ منبع: فارس

http://www.turkmensnews.com/

 

مطالب مرتبط:

هفته هجدهم مسابقات اسب‌دوانی پاییزه کشور در گنبدکاووس برگزار

ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در مدارس گنبد تا 700 نفر

یازدهم شعبان همایش بزرگداشت روز جوان در گنبدکاووس برگزار می

افزایش کیفیت گندم گلستان از اثرات برجام است/کمبود آب در روست

دکتر صابری: ۹ پروژه حوزه بهداشت و درمان گنبد کاووس با اعتبار

حریفان والیبال ساحلی گلستان در تور جهانی کیش مشخص شدند

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram