Parcham I Tتورکمن نیوز- اخبار ایران: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان از ابلاغ دستور رئیس جمهوری برای اجرا در جهت آزادی صیادان زندانی استان گلستان در کشور ترکمنستان خبر داد و گفت: صدور این ابلاغیه با پی‌گیری اتاق بازرگانی گرگان رقم خورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، رمضان بهرامی افزود: اکنون صیادانی از استان گلستان در زندان های ترکمنستان حبس هستند که برای آزادی با مشکلات زیادی مواجهند.
استان گلستان 348 کیلومتر مرز خشکی و 90 کیلومتر مرز آبی از طریق دریای خزر با ترکمنستان دارد و برخی از اتباع ایرانی در این کشور همسایه زندانی هستند و از جمله آنها صیادان گلستانی هستند که در فصل صید ناخواسته از آبهای کشورمان خارج شده و به دست مرزبانان ترکمن دستگیر و زندانی می شوند.
در همین پیوند به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری قانون تشریفات (پروتکل) انتقال محکومین به حبس الحاقی به موافقتنامه معاضدت قضایی متقابل در امور کیفری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان را برای اجرا به وزارت دادگستری ابلاغ کرد.
این قانون در نشست علنی روز یکشنبه مورخ یازدهم بهمن ماه 1394 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 8/12/1394 از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد که متن آن به شرح ذیل است:
قانون تشریفات (پروتکل) انتقال محکومین به حبس الحاقی به موافقتنامه معاضدت قضایی متقابل در امور کیفری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان
ماده واحده ـ تشریفات (پروتکل) انتقال محکومین به حبس الحاقی به موافقتنامه معاضدت قضایی متقابل در امور کیفری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان مشتمل بر یک مقدمه و هجده ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود./ایرنا

شبکه خبری گلستان، ایران و جهان:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

دعوت به شرکت در راهپیمایی 22 بهمن

اولین جلسه کیفی‌سازی خدمات قابل ارائه در شرکت گاز استان گلس

برنامه مرحله نهایی مسابقات انتخابی جهان/ ایران - کره جنوبی ۲

شناسایی‌۳ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد دامی در استان گلستان

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه گلستان به مناسبت در گذشت آیت‌الل

کشف ۱۰۵ کیلوگرم مواد مخدر در کیسه‌های برنج در استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram