Earth 22 Eاخبار جهان-تورکمن‌نیوز: دولت جدید ترامپ که اعتقادی به جدی بودن پدیده گرم شدن کره زمین و تغییرات خطرناک آب و هوایی ندارد، قصد دارد بودجه تحقیقاتی اختصاص داده شده به این بخش را قطع کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از یو اس ای تودی، کاخ سفید پیش‌نویس طرحی را آماده کرده که در صورت تصویب در کنگره صدها میلیون دلار بودجه تحقیقاتی این حوزه قطع شده و موسسات پژوهشی متعددی در آمریکا پولی برای تحقیق در مورد تاثیرات گرم شدن جهان نخواهند داشت.

سیاست‌های دولت ترامپ در این زمینه با سیاست‌های دولت اوباما تفاوت اساسی دارد و ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود هم بارها تصریح کرد که اعتقادی به گرم شدن کره زمین ندارد و تهدیدات ناشی از این پدیده را هم جدی تلقی نمی‌کند.

فعالان زیست محیطی می‌گویند این اقدام دولت ترامپ برای حفظ سلامت و آینده کره زمین خطرناک است و قطع بودجه‌های تحقیقاتی در این حوزه پیامدهای خطرناکی خواهد داشت.

به گفته دیوید دانیگر مدیر برنامه هوای پاک و وضعیت آب و هوا در شورای دفاعی منابع طبیعی آمریکا، اگر دولت ترامپ بودجه‌ های تحقیقاتی این بخش را قطع کند، اوضاع جهان تیره و تار خواهد شد.

قطع این بودجه نه تنها فعالیت دهها مرکز تحقیقاتی را مختل می کند، بلکه حتی منجر به عدم پرتاب برخی ماهواره‌های ناسا خواهد شد که به منظور ردگیری تغییرات سطح آب دریاها، میزان کربن موجود در هوا و بررسی دمای هوا به فضا پرتاب می‌شوند.

مطالب مرتبط:

پایان جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های گلستان

وزير اقتصاد:‌ بودجه 94 با نفت 40 دلاري اصلاح مي‌شود

پیکر مطهر 'نازمحمد پدری' و 'محمد ولی بهلکه' از جان‌باختگان م

روستای قراول حاجی تاجی،از کلاله مانده و از گالیکش رانده شد!؟

تجلیل از امانقلیچ شادمهر و نورقلیچ فداکار در هفته پژوهش

کبد را به 7 دلیل پاکسازی کنید

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram