meygo 01توركمن نيوز- اخبار اقتصادي: مدیر کل شیلات گلستان گفت: با زیرکشت رفتن 400 هکتار از زمین های مجتمع پرورش میگو گمیشان در سال جاری، حدود 45 درصد بر مزارع پرورش میگو در استان افزوده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سیدجواد قدس علوی روز شنبه افزود: در راستای تحقق اهداف سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و منویات رهبر معظم انقلاب، چهار پروژه ملی و استانی در دستور کار شیلات گلستان قرار گرفته است که پرورش ماهی در قفس از جمله پروژه های ملی می باشد.
وی تصریح کرد: از دیگر پروژه های استانی می توان به بهره برداری از لاین های دیگر در فاز 1 و 2 مجتمع پرورش میگو گمیشان، ساخت مجتمع پرورش ماهیان خاویاری و همچنین پرورش ماهی در آب چاه های کشاورزی درقالب برنامه های کوتاه مدت و میان مدت تا افق 1404 اداره کل شیلات استان اشاره کرد.
مدیر کل شیلات گلستان بیان داشت: در سال جاری نسبت به سال گذشته ذخیره سازی بچه میگو با 50 درصد افزایش همراه بود که تولیدی بالغ بر 1200 تن را در پی خواهد داشت و پیش بینی می شود این تولید حدود 70 درصد بیشتر باشد.
قدس علوی با اشاره به میزان اشتغال زایی در مجتمع پرورش میگو گمیشان گفت: هم اینک 600 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در مجتمع پرورش میگو گمیشان مشغول به کار هستند که امیدواریم طی سال های آتی، با برنامه ریزی های انجام شده و بهره برداری از لاین های 2 و 3 این مجتمع، میزان تولید و اشتغال در استان گلستان افزایش یابد.
در سال گذشته 267 هکتار از مزارع مجتمع گمیشان به پرورش میگو اختصاص داشت که با برداشت 700 تن میگو همراه بود./ ايرنا

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

همایش شعر و موسیقی «شیون فومنی» در رشت برگزار شد/حضور فعالین

مراسم شب‌های قدر در 84 مسجد شهر و روستاهای گنبدکاووس برگزار

نوجوان مشتزن گلستانی در رقابت‌های کشوری موفق به کسب 4 مدال ر

برگزاری اولین مانور آموزشی کابران رایانه شعب اخذ رأی در گمی

اجرای ۱۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری و بیابان زدایی در گلستا

احداث مدرسه خیری در روستای قولجه‌تپه شهرستان گنبد کاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram