Ramezan Bahramiتورکمن نیوز- اقتصادی: رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت، گلستان در برآیند اولیه به یک هزار واگن نیاز دارد و به دلیل سرمایه گذاری خوب هند در عرصه راه‌آهن آماده همکاری فی ما بین هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، رمضان بهرامی با اشاره به دیدار سفیر هند از اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: دولت هم از سرمایه‌گذاری در این زمینه حمایت می‌کند و یارانه ای برای ساخت هر واگن به شرکت‌های خصوصی اختصاص می‌دهد.

وی با بیان این که هم اکنون یک هزار و ۲۰۰ کارخانه در استان وجود دارد، گفت: برخی از این واحدهای صنعتی نیز در حال ساخت هستند که تعامل با هند می‌تواند زمینه انتقال تکنولوژی در عرصه‌های صنعتی به استان باشد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان در ادامه تصریح کرد: گلستان زمینه‌های صنعتی و کشاورزی مناسبی دارد که می‌تواند برای تجار و بازرگانان هندی جذاب باشد. ما آماده استقبال از هیئت‌های تجاری و بازرگانان خوشنام هندی که مورد وثوق سفارت باشند هستیم.

بهرامی هند را دارای مشترکات فرهنگی بسیاری با ایران خواند و گفت: در زمان تحریم هند از کشورهایی بود که در کنار ایران قرار گرفت و ما قدردان این مساله هستیم.

وی افزود: رونق حوزه تجارت با کشورهای بازار هدف، خرید ماشین آلات و احداث کارخانجات در کشورهای مورد نظر اتاق، انتقال تکنولوژی از برخی کشورها و مشارکت در سرمایه گذاری از جمله اهداف ما در تعامل و دیدار با سفرا بود.

وی عرضه تولیدات استان و مصرف کالاهای استانی در بازار کشورهای هدف را دیگر اهداف دارای اولویت در دیدار سفرا از جمله سفیر هند و پاکستان و تاجیکستان عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما چرخش چرخ صنعت استان است که با عرضه محصولات و فروش آن ها درکشورهای همسایه و کشورهای بازار هدف میسر است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی گرگان به دیدار با سفیر افغانستان هم اشاره کرد و گفت: با توجه به تحقیق و مطالعه به نیاز های کشور افغانستان پیش بینی می شود بخش عمده این نیازها از جمله کشاورزی، بهداشتی و دامداری را می توان از استان گلستان تامین کرد که باعث افزایش بهره وری خواهد شد.

 

بسته توانایی های گلستان به افغانستان ارسال می شود

بهرامی افزود: ارتباط استان گلستان و کشور افغانستان تعامل میان تجار است که اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گرگان آمادگی خود را برای اعزام هیئت تجاری و یا حتی میزبانی هیئت افغانستانی به منظور ایجاد این تعامل اعلام می کند.

وی اظهار کرد: با توجه به دیدگاه مثبت سفیر کشور افغانستان به مسائل افتصادی و تعامل با استان گلستان در آینده نزدیک بسته ای کامل حاوی اطلاعات توانایی های استان توسط اتاق گرگان برای آشنایی بیشتر به مقامات آن کشور ارسال خواهد شد.

بهرامی افزود: استان گلستان در سال گذشته سه میلیون دلار صادرات به کشور پاکستان را داشته است.

وی اظهار کرد: با ظرفیت های مشاهده شده خرید در بخش مواد پتروشیمی، پیش بینی می شود صادرات تا ۵۰ میلیون دلار افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان خاطر نشان کرد: بخش عمده صادرات از استان گلستان به کشور پاکستان را مواد خوراکی، مواد پلی استایرن و صنایع فلزی عنوان کرد.

و ی همچنین حوزه ترانزیت گلستان ازطریق کشورهای آسیای میانه به پاکستان را از محور های اصلی ارتباط با پاکستان دانست و اشاره کرد: خط راه آهن جدید که به دست ریاست جمهوری افتتاح شد ظرفیت بزرگی را برای همکاری یا پاکستان ایجاد کرده است. بدین صورت مبدا ورودی کشورهای آسیای میانه از دریای خزر ترجیحا استان گلستان است که خود می تواند گزینه ای جدید برای فعالیت باشد.

بهرامی یادآور شد: منطقه آزاد اینچه برون یکی از مزیت های اقتصادی است که تجار ایران و پاکستان می توانند درآن برای تجارت آزاد فعالیت کنند.

وی یکی از مشکلات مهم تجار ایران در مرز پاکستان را فقدان سردخانه برای نگهداری مواد غذایی دانست و اظهار داشت این موضوع با سرمایه گذاری مشترک قابل حل است./مهر

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

پرداخت 46 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به 185 روستای گلستان

اخذ استعلام زیست محیطی جهت بهره برداری از معادن استان گلستان

دولت تدبیر و امید برای 65 هزار نفر در گلستان شغل ایجاد کرده

36 سال گذشت و سینمای ایران برای تسخیر لانه جاسوسی کاری نکرد

حضور 150 هزار مسافر نوروزی دربقاع متبرکه شرق گلستان

صادرات بيش از 170 ميليون دلار کالا از گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram