Keshavarzi 2 23 O اخبار اقتصادی-تورکمن نیوز-   رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از پیش‌بینی‌ برداشت افزون بر یک میلیون و 300هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: مبالغ خرید تضمینی گندم و جو زارعان گلستانی بدون مشکل و در کمترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مختار مهاجر در جلسه شورای اداری گلستان در گرگان اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده امسال حدود 90 هزار تن جو نیز در گلستان برداشت می‌شود که با نگاه ویژه دولت، مبالغ مورد نیاز این خریدها تخصیص یافته است.
امسال در حدود 380 هزار هکتار از اراضی استان گندم کشت شده است که برداشت آن از ماه آینده آغاز می‌شود.
وی در حوزه تلاش برای افزایش تولید محصولات کشاورزی استان، گفت: میزان برداشت کلزا در 25 هزار هکتار از اراضی تحت کشت این محصول حدود 40 هزار تن پیش‌بینی می‌شود تا نقش موثر گلستان در امنیت غذایی کشور ملموس‌تر شود.
رئیس جهاد کشاورزی گلستان به برنامه‌های امسال این سازمان اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های جدی استان، تکمیل طرح زهکشی 22 هزارهکتار از اراضی شمالی گلستان است که با اجرای آن، مقدار تولیدات کشاورزی استان به‌خصوص گندم تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.
مهاجر ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده این مقدار اراضی تا پایان سال زهکشی می‌شود تا یکی دیگر از وعده‌های دولت تدبیر و امید در موعد مقرر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
وی به برنامه‌ریزی استان برای تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از راه‌های پیش‌بینی شده برای رسیدن به این هدف ، تلاش برای بهره‌برداری از آب‌های مرزی است.
رئیس جهاد کشاورزی گلستان اظهار کرد: سال گذشته دولت 17 میلیارد دلار برای اجرای این طرح اختصاص داد تا راه ورود آب‌های مرزی به اراضی گلستان فراهم شود.
مهاجر ادامه داد: امسال هم با تخصیص به موقع اعتبارات تلاش برای بهره مندی 7 هزار و 500 هکتار از آب های مرزی در دستور کار قرار داد که امیدواریم با نگاه ویژه دولت در اعطای بودجه‌های مورد نیاز، مشکل کم‌آبی این اراضی برطرف شود.

منبع:ایرنا

مطالب مرتبط:

وحدت امت و جامعه اسلامی را در برابر دشمنان قدرتمند می‌کند

جابه جایی بیش از ۴ میلیون تن کالا از گلستان در سال جاری

برداشت محصولات پائیزه گلستان کلیدخورد/پیش بینی افزون بر 1.5م

دیدار چهره به چهره مدیر کل زندان‌های استان گلستان با زندانیا

راه های ساده و کوچک برای ثروتمند شدن

بررسی بحران زیست‌محیطی خزر- پایانی یک‌دریا و یک‌دنیا نگرانی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram