Tala TN 2ORاخبار اقتصادی - ترکمن‌نیوز:‌   قیمت طلا در بازارهای جهانی در آخرین لحظات مبادلات روز جمعه بار دیگر با افزایش روبرو شده است.
افزایش 0.1 درصدی قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، نگرانی سرمایه گذاران بین المللی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 5.30 دلار افزایش معادل 0.4 درصد رشد به بیش از 1288 دلار رسیده است. به این ترتیب قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 0.1 درصدی روبرو شده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با 16.2 سنت کاهش به کمتر از 17.85 دلار رسیده است. این برای نخستین بار در 3 هفته اخیر است که قیمت نقره به کمتر از 18 دلار رسیده است. قیمت نقره در هفته ای که گذشت بیش از 3.5 درصد کاهش داشته است.

این برای ششمین هفته متوالی بوده است که قیمت طلا با افزایش روبرو شده است. قیمت طلا هفته قبل از آن نیز با رشد 2.5 درصدی همراه شده بود.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس بر این باورند که قیمت طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر نگرانی های سیاسی با افزایش روبرو شده است. حمله تروریستی در پاریس و چشم انداز مربوط به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

انتخابات فرانسه فردا یکشنبه برگزار خواهد شد و اگر هیچ نامزدی نتواند بیشتر از 50 درصد آرا را کسب کند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

ملی گراهای فرانسه امید زیادی دارند تا با توجه به پیروزی ترامپ در آمریکا و رای مثبت مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به پیروزی دست یابند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر اتفاقات فرانسه، اوضاع کره شمالی و آمریکا قرار خواهد داشت.

به نظر می رسد نگرانی های مربوط به سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ نیز تاثیر زیادی بر وضعیت نوسانات ارزش دلار و قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا خواهد داشت. دولت ترامپ پیش از این در تصویب اصلاحات قانون بیمه و بهداشت همگانی ناکام بوده است.

گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز پس از انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده تا حد زیادی تغییر کرده است. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند بر قیمت طلا موثر باشد.

مطالب مرتبط:

برگزاری مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال جوانان کشور به میزبان

ثبت‌نام 7 نامزد انتخابات پنجمین دوره شورا در شهر کلاله و فرا

سقوط ورزش محلات به یک دسته پائین‌تر! /ضرورت حمایت ورزش محلات

برخی رسانه‌ها ندانسته با ایجاد روحیه ناامیدی دربین جامعه آب

ارائه تخفیف ۲۰ درصدی کتابخانه‌های کشور همزمان با هفته کتاب د

دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو در گرگان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram