Panbe03تورکمن نیوز- اقتصادی: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و سند الگوی کشت در استان، سطح زیرکشت پنبه در استان گلستان افزایش خواهد یافت.

سهراب سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: براساس سند الگوی کشت در استان گلستان، تا پایان برنامه ششم توسعه سطح زیر کشت پنبه در گلستان باید بیش از 5 برابر سطح کنونی افزایش پیدا کند.

وی افزود: سطح زیرکشت پنبه در سال زراعی گذشته بیش از 12 هزار هکتار بوده که باید تا پایان برنامه ششم توسعه و براساس سند الگوی کشت به 70 هزار هکتار افزایش پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: سال گذشته از 12 هزار و 700 هکتار از سطح زیر کشت این محصول بیش از 25 هزار تن وش پنبه تولید شد.

وی با اشاره به مزیت‌های کشت این محصول در اراضی کشاورزی اظهار کرد: این گیاه به علت داشتن ریشه‌های عمیق سبب تقویت خاک و رساندن مواد غذایی به لایه‌های زیرین خاک می‌شود و علاوه براین بیش از 50 نوع محصول از این گیاه استحصال می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است.

سهرابی افزود: گلستان در گذشته سطح زیر کشت پنبه قابل توجهی داشت که میزان قابل توجهی از آفات و بیماری‌ها را داشت و امروزه جز احیای پنبه مبارزه با آفات پنیه هم در دستور کار است تا کاهش میزان مصرف سم و کاهش هزینه را شاهد باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: اعتباراتی درباره کاشت، داشت و برداشت پنبه باید از سوی وزارتخانه تخصیص یابد.

وی افزود: 10 دستگاه کمباین وش جمع‌کن برای استان گلستان در نظر گرفته شده که تاکنون 3 نفر متقاضی داشته و این کمباین‌ها 30 درصد یارانه دارد و می‌تواند در کاهش قیمت تمام شده پنبه موثر باشد.

مطالب مرتبط:

رعایت موارد قانونی در برگزاری مناقصات یک اصل اساسی است

بی خانمان شدن 1500 خانواده در زلزله خراسان

بازدید گردشگران از شهر باستانی گرگان (جرجان قدیم) در شهرستان

اجرای پنج پروژه راهسازی در شهرستان کلاله

ماموران انتظامی گنبدکاووس با روزه خواری در ملاء عام برخورد م

رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال بانوان آسیا/ نخستین تمرین ملی پ

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram