Ghazagh Golestan 30 Bاخبار اقتصادی-تورکمن‌نیوز: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: هیات تجاری پنج نفره کشور قزاقستان در مدت چهار روز حضور در گلستان، ضمن دیدار با مسئولان اقتصادی از ظرفیت بخش شیلات استان بازدید کرد که حاصل آن استقبال از مشارکت برای سرمایه‌گذاری در این بخش و ماهیان زینتی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، رمضان بهرامی اظهارداشت: حضور هیات تجاری قزاقستان در گرگان، در پی سفر هیات تجاری گلستان به ریاست استاندار در میانه آذر امسال به این کشور و طبق تفاهم‌نامه‌ها طی روزهای دوشنبه تا پنجشنبه هفته گذشته انجام شد.
وی افزود: رهاورد سفر این هیات تجاری، بررسی امکان استفاده از ظرفیت شیلات گلستان برای سرمایه گذاری در یکی از استان‌های قزاقستان بود.
به گفته وی؛ هیات تجاری قزاقستان از سایت پرورش میگو گمیشان، پرورش ماهیان خاویاری شهید مرجانی آق‌قلا، پرورش ماهیان زینتی شصت کلا گرگان و پرورش ماهیان در قفس بندرترکمن بازدید کرد.
گلستان واقع در شمال کشور با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناسب از لحاظ فعالیت شیلات در ایران شرایط ممتازی دارد به طوری که تمام فعالیت‌های مرتبط با موضوع شیلات اعم از پرورش میگو، ماهیان خاویاری، گرمابی، سردابی، پرورش و تکثیر ماهیان زینتی و پرورش زالو در این استان انجام می‌شود.
چند روز قبل شیلات گلستان، هم اینک سطحی بالغ بر 6/6 هزار هکتار از زمین‌های استان زیرکشت محصولات شیلاتی است که 21 هزار و 500 تن تولید در سال جاری دارد و در افق 1404، تولیدی بالغ بر 60 هزار تن در برنامه کاری شیلات استان قرار دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان همچنین به مذاکرات هیات تجاری قزاقستان با شهرداری گرگان به منظور ساخت آکواریوم ماهیان زینتی اشاره کرد و افزود: قرار شد هیات تجاری قزاقستان هزینه مد نظر برای ساخت آکواریوم ماهیان زینتی را به شهرداری گرگان اعلام و سپس قرارداد انجام آن میان دوطرف بسته شود.
شهر گرگان با بیش از 350 هزار نفر جمعیت مرکز استان گلستان است.
در سفر آذرماه هیات 35 نفره اقتصادی و تجاری گلستان به ریاست استاندار به استان منگستائو قزاقستان، مدیران کل و نمایندگان بخش خصوصی استان با همتایان خود درباره گسترش همکاری‌های مذاکره کردند، در این مذاکرات که در هتل کاسپین اکتائو برگزار شد، طرفین در خصوص موضوعاتی همچون ایجاد شرکت مشترک هواپیمایی، تهاتر محصولات صنعتی و کشاورزی، شیلات، راه آهن، صادرات لبنیات، ایجاد صنایع تبدیلی و اجرای طرح‌های فضای سبز به توافقاتی دست یافتند.
همچنین دراین سفر مقرر شد دبیرخانه پیگیری و اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها در اتاق بازرگانی مراکز دو استان مستقر شود.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران از گذشته‌های دور میزبان حدود 15 هزار نفر قزاق است.
گلستان با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است./ایرنا

مطالب مرتبط:

از امروز گلستان شاهد بارش‌های متناوب

اولویت اصلی شرکت گاز تامین گاز پایدار برای بخش خانگی گلستان

وضعیت آبرسانی در روستاهای غرب گلستان بهبود یافت

سفر معاون وزیر کار به استان گلستان/ با آمارسازی‌ها در حوزه ا

درخشش «متین کمی» قهرمان دومیدانی از بندرترکمن در مسابقات کشو

2 تصادف در ورودی محور جنگل گلستان به بجنورد 17مجروح داشت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram